Pic de Canigou - Reisverslag uit Vernet, Frankrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Pic de Canigou - Reisverslag uit Vernet, Frankrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Pic de Canigou

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Juli 2012 | Frankrijk, Vernet

Om 7.15 uur ging vanmorgen de wekker! We hadden afgesproken dat we om 8.10 uur werden opgepikt voor een jeeptour naar de top van de Canigou. Dat is de hoogste berg in deze omgeving met een hoogte van 2.784 meter. De jeep bracht ons in 1,5 uur naar een hoogte van 2.150 meter vandaar lopend verder naar de top. Dat was nog ongeveer 4 km maar ook ruim 600 meter klimmen. We deden er ruim 2 uur over! Het was een prachtige en heftige klim. Op de pic hebben we geluncht met wraps en pastasalade dat we dus dat hele stuk hadden meegesleept. Vooral een stijgende wandeling is enorm heftig. Op een gegeven moment moest ik elke 300 meter even stoppen om mijn hartslag weer tot bedaren brengen. Terug ging het een stuk makkelijker, lopend tenminste. Want de jeeptocht terug was heftiger dan heen! Een uur lang over een bijna onbegaanbaar pad vol hobbels en gaten... we waren compleet geklutst!

Weer terug op de camping besloten we om voor Thomas' oog toch maar even een arts te raadplegen. Op de camping waren ze erg behulpzaam en belden er zelfs een voor ons waar we direct terecht konden. Voor het uitleggen van het probleem hadden we weinig handen en voetenwerk nodig. Hij zag het vrij snel. Om het dan weer uit te leggen en het voorschrift voor de medicijnen was wel een woordenboek nodig. Het is een ontsteking in het oog. Hij heeft 2 soorten druppels en een zalfje meegekregen en moet dit 8 dagen gebruiken. Hopelijk helpt het!

• 25 Juli 2012 - 20:52

K.jonker Assen:

hallo daar in het zuiden het is hier nu ook warm , mama haar voet ontsteking is nog het zelfde dus weinig lopen boeken lezen en ik boodschappen corveen etc. maar het gaat niet altijd van een leien dakje , verder geen problemen. hebben jullie nog hinder van de enorme bosbranden. Wij wensen jullie veel klim en klauter plezieren geniet van de natuur . groetjes p&m te A.

• 27 Juli 2012 - 12:12

Hallo Vakantiegangers:

Zo te zien vermaken jullie je prima, wel erg vermoeiend dat geklauter. Gelukkig is het op zo`n hoogte niet zo warm.Wij hebben nu ook hooge temp.+-28 gr.Hoe gaat het met Thomas zijn oog? helpen de medicijnen? Jacqeline heeft ook pech:voet verstuikt of wisten jullie dat al, ze zitten niet zo ver bij jullie vandaan.En dan nog even dit :smsen behoord nu tot het verleden? Verder is alles prima hier! doe voorzichtig en de hartelijke groeten,Pa&Ma Stam