Barcelona!! - Reisverslag uit Montcada i Reixac, Spanje van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Barcelona!! - Reisverslag uit Montcada i Reixac, Spanje van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Barcelona!!

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Augustus 2012 | Spanje, Montcada i Reixac

Wat een stad is dat! Vanmorgen gingen we met de trein in 20min naar hartje Barcelona. Daar kochten we een kaartje voor de bus touristic. Met deze bus kun je op verschillende opstapplaatsen in en uitstappen wanneer je maar wilt. Het leek ons handig om eerst naar de Sagrada Familia te gaan. We waren best vroeg en verwachtten dat het daar wel druk zou worden vandaag. Dat was het idd. Om half 11 stond de rij voor de kassa's al helemaal tot aan de achterkant van de kerk. Minimaal een uur wachten. Dat werd ons toch te gek. We hebben de kerk uitgebreid gefotografeerd aan de buitenkant en zijn toen maar weer op de bus gestapt voor het volgende hoogtepunt: park Guëll. Zowel de Sagrada Familia als het Park Guëll zijn ontwerpen van de beroemde architekt Gaudì. Een prachtig park! Maar wat een drukte en een hitte. Daarna gingen we naar het stadion van FC Barcelona. We hebben het hele stadion doorgelopen. Blauwe tribunes, rode tribunes, hoge tribunes, lage tribunes, overdekte tribunes, hokjes voor de pers en vips en zelf in de kleedkamers mochten we kijken. Natuurlijk stonden ook alle gewonnen bekers tentoongesteld en nog veel meer belangrijke dingen.
Vervolgens zijn we weer op de bus gestapt en een poosje blijven zitten. We hebben heel wat bijzondere plekken voorbij zien komen. Uiteindelijk uitgestapt bij de Ramblas en die verder gelopen naar Playa Catalunya, dat maakte ons rondje compleet. In die buurt hebben we nog lekkere tapas gegeten. Toen werd het wel weer tijd om de trein op te zoeken. We hadden er net eentje gemist. De volgende stopte helaas niet op ons station, maar we stapten toch maar in. Het was veel te warm in de ondergrondse om te wachten. Bij een gewoon station uitgestapt en daar gewacht op de volgende die wel zou stoppen op ons station. Helaas duurde dat nogal even. Maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Het was een boeiende, hete dag!