Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 April 2013 | Canada, Niagara Falls

Dag 4.
De wekker stond om 5 uur!! Maar we waren ruim voor de wekker wakker :) Koffer ingepakt, uitgecheckt en taxi geregeld naar het meetingpoint voor de aircruise. Zo ’s morgens vroeg rijdt het verkeer nog lekker door en bijna alle stoplichten waren groen. Het was leuk om ook eens in zo’n gele taxi te rijden. Nadat de groep (12 personen) compleet was vertrokken we met een grote(!) bus naar een klein vliegveldje. Het is een heel internationaal gezelschap, Duitsers, Zwitsers, Amerikanen en wij, Nederlanders. De bus reed vlak voor het vliegtuig waar we zo konden instappen. In ruim een uur vlogen we naar Niagara waar je met de auto tussen de 6 en 8 uur over doet, afhankelijk van je pauzes. Ook in Niagara stond een grote bus voor ons klaar, we konden zo weer overstappen. Wat een service hè?
De Niagarariver die vanaf de watervallen door een diepe kloof naar het meer van Ontario stroomt is op het stuk vlak na de watervallen een wild stromende rivier. Een klasse 6 op een schaal van 1 – 6. Heel gevaarlijk dus. Er langs loopt een pad dat je kan bewandelen: Whitewater walk. Dat was al indrukwekkend om te zien. Daarna naar de falls voor een tocht met de Maid of the Mist. We kregen allemaal een blauwe regencape, zo'n hele charmante. We hadden em nodig! De boot vaart onder de watervallen langs. Heel erg indrukwekkend!! Wat een hoogte, wat een water, wat een kracht! Niet in woorden uit te drukken.
Na de boottocht hadden we een uurtje vrij. Boven de watervallen is een 'boardwalk' met mooi zicht op de watervallen. Vooral de 'horseshoe' waterval is prachtig indrukwekkend. Na de lunch konden we achter de watervallen kijken. In de rots zijn gangen gemaakt waar je echt achter de waterval bent. Daarna een soort ervaringsfilm. Weer regencapes aan. Je staat op zo'n platform dat wat heen en weer schudt terwijl er een film rondom te zien is. Met wat sneeuw, water en wind wordt de ervaring nagemaakt. Vervolgens stond er nog een film op het programma in een Imax-formaat. Zo'n heel groot scherm waar het geluid rondom je is. De film ging over mensen die door de waterval zijn gegaan en het overleefd hebben. Er zijn er een heel aantal geweest die er in een ton doorheen zijn gegaan. Dan val je toch wel even een meter of 60 naar beneden. Niet iedereen die dat deed heeft het overleeft, maar daar ging de film niet over. Tot slot nog een gezamenlijk diner met de groep met het zicht op de watervallen. De regenboog was vanavond prachtig zichtbaar in de waterdamp die altijd boven de waterval hangt. Een lange dag met een vol programma! Maar geweldig om dit gezien te hebben!!

• 23 April 2013 - 16:59

Eugenie:

Zo.. meiden spelen lekker buiten dus even de tijd om mee te lezen met jullie belevenissen.
    Ing, wat kan je alles toch boeiend opschrijven, heerlijk om te lezen.
    Als je ooit niet meer weet wat je moet doen, kan je altijd nog collumns gaan schrijven of zo-:)

Klinkt eigenlijk best goed die groepsreis van jullie. Compleet met 'prive' jet en bus..

Maar die foto's en jullie verhaal van de Niagara falls.. Prachtig zeg!
    Wat is God's schepping toch bijzonder overweldigend mooi, om stil van te worden.

Knuffel en groetjes van ons hier.

• 23 April 2013 - 20:57

Anita Werkman:

Leuk om zo jullie verhalen te lezen. Wel heel veel herkenning, met wat wij van Daniëlle horen.
    Wat zie je dan veel, en wat kom je dan oren en ogen tekort. Overweldigend allemaal.
    Ik ben heel erg benieuwd naar de rest van jullie belevenissen, en foto's.

Tot volgende week maandag, en check je nog even je mail thuis Inge? Daar staan nog wat tips in over onze vakantie volgende week.

Hele fijne dagen nog en geniet ervan!

Liefs Anita en Peter