Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Washington DC

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 April 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We werden vanmorgen wakker met een prachtig uitzicht over de Pennsylvania velden (het was gisteravond donker toen we op onze hotelkamer kwamen) Na het ontbijt stond de bus alweer klaar om ons naar Harrisburg te rijden. Het enige interessante in deze stad is het ‘capitol’, het regeringsgebouw van de staat Pennsylvania. De St. Pieter in Rome heeft model gestaan voor dit gebouw. We waren hier snel klaar en de volgende stop was het vliegveld. In 20 à 30 minuten vlogen we naar Washington. Dit was een hele hobbelige vlucht. Wat overigens vrij normaal is voor dit stuk. Ook op dit vliegveld stond er al weer een bus te wachten die bracht ons naar Washington, dat was nog zo’n 45 minuten rijden. We lunchten in Union Station, zeg maar het centraal station. Een enorm gebouw waar naast de treinen ook heel veel eettentjes zijn. Na de lunch ging het richting de ‘Smitsonian’. Dat zijn een aantal musea die gratis zijn, waaronder het Air- en Space Museum. Over de lucht en ruimtevaart dus. Mooi museum waar heel veel vliegtuigen staan en hangen. Hier konden we onze eigen gang gaan en dat was wel zo prettig.
Er zijn in Washington veel zgn. memorials (gedenk monumenten). We gingen vandaag naar de Lincoln Memorial. In een enorm gebouw, boven aan een enorme trap staat een enorm beeld van Lincoln, president in de tijd van de Burgeroorlog. Lincoln kijkt uit op de ‘reflecting pool’ met daarachter het Washington Monument, een enorme obelisk (die nu in de steigers staat) en die idd reflecteert in de vijver. Vlakbij de Lincoln Memorial is de Korean War Memorial. Een indrukwekkend monument ter nagedachtenis aan de gevallenen in de Koreaanse oorlog in de jaren vijftig. Vooral de gezichtsuitdrukking van de soldatenbeelden en dat ze alle kanten op kijken laat iets zien van de angst die ze in die oorlog moeten hebben gevoeld!
Gelukkig was dit de laatste stop voor we teruggingen naar het hotel. (Het Hilton Hotel) We hebben een mooie kamer met uitzicht over de stad en in de verte zien we het Washington Memorial. Vanavond lekker gegeten in een Italiaans Restaurant. Ze zetten de schalen op tafel en je kunt eten zoveel je wilt!

• 26 April 2013 - 16:55

Jacqueline Steinfort:

Leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken, het lijkt me wel vermoeiend allemaal! De Amish lijkt me erg interessant, bijzonder volk.

Groeten Jacqueline en de rest (Berry en zo...)

• 26 April 2013 - 20:13

Gerjan:

Wat een prachtige trip! Leuk om het vliegtuig van de buurman van de soldaat van oranje (volg je hem nog) te zien in het echt. Staat de spaceshuttle discovery er al?

Veel plezier nog!

• 28 April 2013 - 20:54

Inge Jonker:

Ha Gerjan, van vliegtuigen heb ik niet zoveel verstand, laat staan van vliegtuigen van de buurman van.... geen idee! De Discovery staat in een dependance van dit museum mijlenver buiten de stad, niet gezien dus :( Wat we wel zagen in NYC was een spaceshuttle die op het vliegtuigschip Intrepid was neergezet, maar daar konden we niet dichtbij komen.