Geschiedenis enzo.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Geschiedenis enzo.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Geschiedenis enzo..

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 April 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een lekker ontbijtje (de omeletten of wafels worden vers alla minute voor je gebakken!) gingen we in de bus richting Mount Vernon, ongeveer 40 min rijden van ons hotel. Het ligt helemaal buiten de stad. Dit is het huis waar George Washington heeft gewoond en dat volledig gerestaureerd is. Washington was de 1e president van de Verenigde Staten. Er wordt van hem gezegd dat hij liever boer was op zijn landgoed dan president van het land. En gezien de ligging van zijn huis, op een heuvel aan de rivier Potomac met prachtig uitzicht, kan ik me dat nu helemaal voorstellen. We hebben een aardig lesje Amerikaanse geschiedenis gehad, dat wij erg interessant vonden. Wat we misten in de uitleg in de film of gewoon gebrek aan kennis konden we vragen aan onze Amerikaanse reisgenotes die erg veel van hun geschiedenis afweten en er smakelijk over kunnen vertellen.
Daarna gingen we naar The Capitol, het regeringsgebouw van de USA. Hier zetelt het Huis van Afgevaardigden en de Senaat. Na de lunch hadden we nog even tijd om rond te kijken in een klein museum over het ontstaan van de staatsinrichting van de USA en daarmee samenhangend het ontstaan van de stad Washington en het Capitool. Het is een enorm imposant gebouw met een ernorme koepel er op. Er is een wet dat er geen gebouw hoger mag zijn dan The Capitol. We zijn met een rondleiding in de zaal onder de koepel geweest. Ook hier weer een les geschiedenis en staatsinrichting. Erg interessant allemaal.
Er was nog tijd over om langs het Witte Huis te rijden. Hier zijn we even uit de bus gesprongen om wat foto’s te maken. Er was heel wat politie in de buurt om te zorgen dat er geen onverwachte dingen gebeurden. De straat is helemaal afgezet met dranghekken en roadblocks. Zelfs fietsers mogen er niet langs, alleen voetgangers. Dit was meer iets van, we zijn er geweest en het staat op de foto. Het bestaat dus echt, wij hebben het gezien 
Nog was er tijd over (niet te geloven hoe vol je een dag kunt proppen) dat hebben we benut met een bezoekje aan het Vietam War Memorial. Een hele lange wand met marmeren platen waar alle namen ingebeiteld staan van de omgekomen soldaten. Impressif!
Tenslotte hebben we nog lekker gegeten in een Iers Restaurant: Sheppards Pie! Niet erg Amerikaans maar wel lekker.