Greve in Chianti - Reisverslag uit Barberino Val d'Elsa, Italië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Greve in Chianti - Reisverslag uit Barberino Val d'Elsa, Italië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Greve in Chianti

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Mei 2014 | Italië, Barberino Val d'Elsa

Gisteravond hebben we lekker in ons huisje gegeten. Veel restaurants waren gesloten vanwege 1 mei en bovendien was het hoog tijd voor een 'doe-maar-rustig-aan-maaltijd'. We aten wel op een Italiaanse tijd (laat dus) en buiten was het al donker. Geen wonder dat we ons helemaal het apelazarus schrokken van Dorrie die een briefje op ons raam kwam plakken. Ze zwaaide nog even vriendelijk, wij hadden gelukkig nog de tegenwoordigheid van geest om ook even te zwaaien. Op het briefje stond we vandaag al zouden moeten afrekenen voor ons vertrek op zaterdag. Dat hebben we vanmorgen gelijk maar 'even' gedaan. 'Even', ja, want als je bij Vittoria naar binnen loopt ben je gelijk 3 kwartier verder voor je weer buitenstaat. Omdat we niet zeker wisten wat we vanmiddag zouden doen en morgen Vittoria er niet zal zijn wilde gelijk ook afscheid van ons nemen. We kregen elk 2 zoenen van haar en ze hoopte dat we het naar ons zin hadden gehad en wellicht nog eens terug zouden komen. Aardig mens!

Vanmorgen viel het weer nog mee. Dat wil zeggen, wij rekenden op dikke regen, maar de zon scheen zo waar! Niet dat het heel erg warm was... maar het zag er goed uit. Geen zwembad weer dus zijn we in de auto gestapt en naar Greve in Chianti gereden. Een leuk ritje door de Chianti (wijnstreek). In elke bocht een 'vente dirette' voor olijfolie en wijn.
Het stadje is idd een heel gezellig stadje. Een centraal plein met daaromheen arcades waaronder winkeltjes (yes!) en restaurantjes zaten. Op een van de terrasjes hebben we lekker geluncht (spaghetti en lasagne). We liepen nog een rondje langs de winkeltjes en kochten een souvenir. Het dreigde al een tijdje met enorme donkere lucht en net toen we dachten laten we maar weer gaan, begon het te onweren.
Ik ben niet zo'n held in het onweer (en anders ook niet...) dus wilden we dat even afwachten. We streken neer op een bankje onder de arcaden en Denise haalde een ijsje. Die was wel bijzonder want ze koos voor tiramisú en citroenijs. Maar de tiramisú was geen ijs, dat was een vreemde gewaarwording. Het was wel heel erg lekker.
Pas toen we in de auto zaten begon het echt te regenen. Het onweer viel uiteindelijk wel mee. De uitzichten waren verdwenen, de dalen zaten dik in de regen. Bah, niks aan. Weer in ons huis zijn we de koffers maar gaan pakken. Nog 1 nachtje te gaan. Vanavond nog even lekker eten bij Christina. We zijn van plan de pizza te proberen ;).

• 03 Mei 2014 - 10:25

Anita:

Hoi meiden, leuk verslag weer. Nou ben ik wel heel benieuwd wat die tiramisu nu is geweest. Of hebben ze gewoon een plak tiramisu op het ijsje geplakt? We horen het vast nog wel.
    Wij hebben Arjan en Thomas te eten gehad en hebben ook lekker Italiaans gegeten, om hun nog even in de sfeer te laten. Was erg gezellig.
    Goede vlucht vanmiddag en tot over een paar weken op mama haar verjaardag.

• 03 Mei 2014 - 23:51

Inge Jonker:

Hi Anita, het was gewoon tiramisu. Erg lekker maar niet bevroren ;)