Paragliding - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Paragliding - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Paragliding

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Juli 2014 | Oostenrijk, Afritz

Voordat we vanmorgen gingen eten zijn we eerst met z’n allen (Ja, ja, zelfs ik!) wezen zwemmen in het meer bij wijze van ochtendgymnastiek. Elke morgen zien we dat mensen van de camping doen, dat moet wel lekker zijn. En dat was ook zo. Natuurlijk is het wel even koud, maar al snel gewoon lekker fris!
Gister hebben we een zgn ‘Kärntenpas’ gekocht. Hiermee kunnen we in allerlei attracties zoals kabelbanen, boottochten, musea. Reuze handig! Vooral die kabelbanen. Het is erg leuk om met een kabelbaan naar boven te gaan en naar beneden te wandelen of op de berg een rondje te wandelen. Dat was ook het plan voor vandaag. We gingen naar Annenheim aan de Ossiacher See. Daar is een hele grote gondelbaan en vervolgens kun je nog verder naar boven met een zgn ‘viersessel lift’ een stoeltjeslift waar je met z’n vieren tegelijk in kunt. Daarmee kom je op 1900 meter hoogte. Ze waren hier aan het paragliden. Met zo’n grote vlieger de berg af zweven. Wat een mooi gezicht! De weersomstandigheden waren hiervoor ideaal. Het leek Denise zo geweldig om dat ook eens te doen. Ze had van het dalstation al allerlei folders meegenomen en zei dat ze zelfs wel mee wilde betalen. We stonden daar dus een tijdje te kijken hoe dat gaat, toen er een man naar ons toekwam of een van ons zin had om mee te vliegen. Hij had even een gaatje in zijn schema en zocht nog iemand. Tja, dan sta je daar, doen of niet doen…. Arjan zou ook wel willen maar Thomas en ik lieten graag onze beurt voorbij gaan. Aangezien we toch daar waren, de omstandigheden ideaal waren hakten we de knoop door: Denise mocht eerst en Arjan zou ook naar beneden. Ze kon er dus ook niet meer over nadenken of ze wel of niet durfde, hup de touwen om en gaan. Ze stond toch wel even te trillen op haar benen. Ze vond het prachtig. Het was een geweldige vlucht! Er was ook een camera mee waarmee foto’s werden gemaakt en een stukje gefilmd. De SD-kaart kreeg ze mee. Arjan zou met een collega mee die nog onderweg was naar boven. Het was nogal druk boven op de berg, veel publiek en veel paragliders. Hoe herken je de collega? Op een gegeven moment hoorden we roepen: “wo ist Denises Vater? Denises Vater?” Dat kan er natuurlijk maar eentje zijn. Ook Arjan mocht naar beneden. Hij zag onderweg nog gemsen lopen waarboven ze nog een extra rondje draaiden. Dat was een geweldige ervaring. Kunnen ze die weer van hun lijstje afstrepen.

• 25 Juli 2014 - 10:12

(O)ma Jonker:

Stoer hoor,was je niet bang Denise?volgende keer jij Inge?haha vrijdagmorgen.de deuren hebben we nog open,want de warmte zit er nog in,maar wel een heerlijke regenbui,verfrissend na al die warme dagen.veel plezier nog.