Nockalmstrasse - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Nockalmstrasse - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Nockalmstrasse

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 Juli 2014 | Oostenrijk, Afritz

Onze vakantie wordt tot nu toe behoorlijk bepaald door het onzekere weer. De voorspellingen zijn vaak slechter dan de werkelijkheid, maar dat beïnvloed wat we doen en ook ons humeur. We houden toch wel erg van warm stabiel zomerweer in de vakantie. Maar aan het einde van elke dag zeggen we tegen elkaar dat het toch meeviel en het een leuke dag was…
Vandaag was regen en onweer voorspeld in de middag dus besloten we om vanmiddag een autotochtje te maken over de Nockalmstrasse. Vanmorgen hebben Arjan en ik de wandeling afgemaakt waar we afgelopen week zijn natgeregend. Dat was het rondje rond het meer vanaf onze camping. Een leuke eenvoudige wandeling. Handig voor mijn spierpijn. De klauterpartij van de Kaiserbahn naar beneden zit nog behoorlijk in mijn spieren! Thomas en Denise bleven op de camping met hun nieuwe vrienden.
Vanmiddag dus naar de Nockalmstrasse. Dat is een route van 35km door de bergen op een hoogte tussen de 1000 en 2000m. Vol haarspeldbochten en natuurlijk ook wandelroutes. We stopten voor het eerst op een hoogte van 2024m. Daar was het best frisjes, zo’n 12°. Arjan en Thomas zijn lopend naar de top de klommen. Ze zagen daar een bergmarmot. Die schijnen er veel te zitten. Denise en ik hielden het voor gezien. Wij namen een cappuccino in het restaurant. Ook bij de volgende bergpas was het koud maar wat een prachtige vergezichten! In de verte zagen we besneeuwde toppen. Een keer moesten we stoppen omdat de koeien op de weg liepen. Heel onverstoorbaar stak er eentje vlak voor de auto de weg over. Eenmaal weer terug in het dal liep de temperatuur met 10° op en was het ineens weer aangenaam. Het onweer is uitgebleven. Zo viel het ook vandaag weer mee met het weer.

• 28 Juli 2014 - 21:10

Anita:

Leuk om al jullie belevenissen weer te lezen.
    Wel jammer van het onstabiele weer, maar troost je, dat is bijna in heel Europa zo.
    Over een paar maandjes lekker naar de zo'n, lekker vooruitzicht, als je net zo'n bui hebt gehad.
    Enne...die ducktape, die kun je inderdaad overal voor gebruiken.
    Peter koopt elk jaar een nieuwe rol als we op vakantie gaan. Bij het opruimen en uitzoeken van onze caravanspullen, kwamen we er maar liefst 8 tegen!!
    Gaan jullie nog verder trekken , of is het de bedoeling dat je in Oostenrijk blijft?