Donderdag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Donderdag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Donderdag

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Oktober 2014 | Curaçao, Jan Thiel

Vandaag hadden we vrij :), geen afspraken. Dus konden we lekker uitslapen (tot 7 uur of zo) en uitgebreid ontbijten. Ik wilde nog heel graag naar Shete Boka bijna op het uiterste westpunt van het eiland. Dit is een stukje ruig Curaçao. Prachtig om te zien hoe wind en water hier vrij spel hebben. Eén inham is een grot, waar een waarschuwing bij stond dat het gevaarlijk zou zijn. Op zich viel dat best mee. Boka Pistol was ook imposant. Met een enorme dreun knalt de golf in een smalle grot en spuit omhoog. Daarna nog de Natural Bridge, deze viel wat tegen. Inmiddels hadden we alweer trek gekregen en hebben we allerlei locale gerechtjes besteld bij het tentje aan het begin van het park. Een van de gerechtjes was leguaan soep. De soep was een soort kippensoep. De leguaan die er in dreef zag er erg onsmakelijk uit. Lennart heeft em ontleed en de stukjes vlees er uit gepeuterd, dat was prima te eten. Smaakt net als kip. We hebben het veiligheidshalve toch maar bij een klein stukje gelaten. Daarna waren we ernstig toe aan een frisse duik. Die hebben we genomen bij Cas Abou. Alweer een prachtig strand! En een mooie snorkelplek. Echt direct aan de kust zwemmen de prachtigste vissen en hele scholen van kleine visjes. We hebben nu opa en oma Jonker ook zo ver dat ze even met de duikbril op hebben gekeken onder water. Ze waren erg enthousiast maar wat onzeker. Nog maar even oefenen in het zwembad en morgen nogmaals in zee proberen.
Vanavond zijn Arjan en ik met z’n tweeën uit eten geweest bij Fishalicious (dank voor de tip Anja!) Een visrestaurant dus. Heerlijk gegeten daar!

• 24 Oktober 2014 - 07:47

Anja:

Leuk dat je mijn tips ter harte hebt genomen. De eettip van mathilde is ook super! Geniet nog even , het zit er bijna weer op ( sorry )

• 24 Oktober 2014 - 10:16

Anita:

Fijn dat jullie nog steeds zo genieten, dat kan ook niet anders lijkt mij, als ik de foto's zie.
    Wat is het daar prachtig!
    En die soep, brr, dat zag er niet erg smakelijk uit