Strand - Reisverslag uit Xirokástellon, Griekenland van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Strand - Reisverslag uit Xirokástellon, Griekenland van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Strand

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Juni 2015 | Griekenland, Xirokástellon

Lekker op ons balkonnetje met uitzicht over de blauwe zee genieten van het ontbijtje dat bij ons gebracht wordt 's morgens. Wifi hebben we alleen bij de receptie, daar moet je dus even speciaal naartoe gaan en voor gaan zitten. We zijn dan niet de enigen. Het zit er dan vol. Allemaal Nederlanders. Het hotel heeft 16 kamers/appartementen dat volledig in beheer is van Eliza Was Here.
Na de nodige verplichtingen stapten we in ons autootje om naar het strand te gaan. Volgens de gastvrouw zou Banana Beach erg mooi zijn en niet zo ver rijden. Daar bleek ze groot gelijk in te hebben. We konden de auto parkeren op een plek waar een groot doek over gespannen was tegen de zon. Er waren heerlijke ligbedden en rieten parasols op het strand. Vanuit je luie stoel kon je bestellingen doorgeven aan beachboys die voor je klaar stonden om je op je wenken te bedienen. Maar natuurlijk kon je ook zelf in het restaurant gaan zitten.

Goed ingesmeerd, met een boek in de hand en een grote fles water op het tafeltje nestelden wij ons op de strandstoelen. We genoten van een ongelofelijk saaie dag! Af en toe even keren op het bedje, slokje water, salade eten in het restaurant, lezen, zwemmen. Gewoon saai dus.
’s Avonds hebben we gegeten in een taveerne ‘om de hoek’ waar we wel met het autootje naar toe gingen. Dit restaurantje had ook weer prachtig uitzicht en heerlijk eten. Beetje teveel gegeten zelfs. Het chocoladetaartje hadden we beter niet meer kunnen nemen. Erg vervelend allemaal ;)

• 03 Juni 2015 - 10:16

O/pa O/ma:

Lieverdjes, heet dat niet "onthaasting"??