Buggyrijden - Reisverslag uit Pôrto das Galinhas, Brazilië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Buggyrijden - Reisverslag uit Pôrto das Galinhas, Brazilië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Buggyrijden

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

26 November 2015 | Brazilië, Pôrto das Galinhas

Voor vandaag hadden we een buggy tour geboekt. (Een buggy is een soort strand autootje) We wisten niet zo goed wat we ons er bij moesten voorstellen, maar we zagen overal plaatjes van de buggy's en hadden ook tips gelezen dat dat leuk zou zijn. Arjan dacht dat hij zelf mocht rijden maar dat we met een groep zouden gaan en ik dacht dat we zelf mochten rijden zonder groep. Geen van beiden had gelijk. We hadden gewoon een chauffeur die vanmorgen al met de buggy klaar stond. Wij mochten achterop zitten. Dat was super leuk!! Hij nam ons eerst mee naar een strand met natuurlijke zwempoelen. Dat was in een rif vlak voor de kust dat gedeeltelijk droogviel met eb. Met een bootje werden we daarheen gevaren. Het ging een beetje vreemd. Onze gids, die wederom geen woord Engels sprak, had een heel verhaal. Door te kijken wat de anderen doen begrepen we wat er van ons werd verwacht. We waren beslist niet de enigen. Het was een drukte van belang! Er gingen tientallen bootjes het rif op met allemaal mooi gekleurde zeilen. Er waren vrij grote poelen die boordevol visjes zaten. We kregen een handje voer, je kon de vissen uit je hand laten eten. Arjan gooide wat voer midden in de poel, ze vielen er op aan! Grappig om te zien. De laatste poel was groot genoeg om in de zwemmen. Er waren snorkelbrillen mee dus kon je ook onder water de vissen bekijken. Weer terug bij de buggy reden we naar een ander strandje. Op veel plekken ligt een rif voor de kust waarachter (aan de land kant) rustig zwemwater ligt. En het water is lekker warm. Het waaide alleen vrij stevig vandaag. Boven het water is het dan kouder dan er in. Maar zodra je droog bent heb je geen last meer van de wind. De ritjes tussen de stranden waren erg leuk. Soms door het mulle zand tussen de palmbomen door dan weer een stukje door een bos. Er wordt veel gebouwd hier. Grote en kleinere hotels. Sommigen met helikopterplatform. De zee is prachtig groen met witte schuimkoppen en de lucht helder blauw. De stranden met wuivende palmen achter zeer fotogeniek! Als wij gingen zwemmen deed de chauffeur even een dutje of zat bij zijn 'amigo's'. Er rijden heel veel buggy's rond die allemaal ongeveer dezelfde spots aandoen. Na 3 zwemstops werd het tijd voor de lunch. Dat kon ik gelukkig duidelijk maken, zover gaat mijn Portugees al ;) De chauffeur wist wel een leuk restaurantje. Dat was nog best een eindje rijden en voor een groot gedeelte over de openbare weg waar ook de auto's en vrachtwagens rijden. Zo'n buggy rijdt ongeveer 60km per uur. Weet je hoe hard dat is als de wind je om de oren flappert? Je zou je haren erbij verliezen ;)
Bij het restaurantje was ook een zwembad en een buitendouche. Konden we het zout even afspoelen. Ik liep naar de toiletten en was vooral daarop gefocust toen ik ineens ergens op stapte en een gejank hoorde. Lag daar een hond waar ik overheen walste! Ik schrok me een hoedje, en de hond misschien nog wel meer!
Na de heerlijke lunch waren we wel een beetje klaar met zwemmen en de buggy en hebben we ons naar onze pousada laten rijden. T was best een heftig dagje zo! Nu de zonnebrand verzorgen.

• 27 November 2015 - 21:50

Pa & Ma Stam:

Buggy rijden, stoer hoor, lekker crossen zeker maar dat je daar mee op de grote weg mag.
    Heb je daar ook een rijbewijs voor nodig?
    Het einde van al dat moois komt in het zicht en dan is het inpakken geblazen!
    Wij wensen jullie een goede reis terug en hopen op een spoedig weer zien. Doeij