Vertrek - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

31 Mei 2016 | Brazilië, São Paulo

Even na half 6 vanmorgen werden we uitgezwaaid door Bas en reden we naar Schiphol. We waren de files voor en dat was precies de bedoeling. De beveiligingsmensen waren ook gewoon aan het werk, zo startte de dag voorspoedig. Bij de gate gekomen stond er al 20 min vertraging op het scherm en eenmaal in het vliegtuig kwam er nog eens 30 min bij. Dat allemaal vanwege het weer in Europa en omdat er een paar banen beschikbaar waren voor vertrek en binnenkomst. Vervolgens werd meegedeeld dat een passagier liggend aan boord gebracht moest worden. Een hoop geloop heen en weer, pratend in walkie talkies. We zagen een ambulance bij het vliegtuig. Het lukte niet om deze man aan boord te krijgen. Dat betekende dat ook zijn medereizigers van boord gingen en de bagage uit het ruim gehaald moest worden. Inmiddels zaten we al 1,5 uur te wachten en moest er opnieuw toestemming voor vertrek gevraagd worden. Uiteindelijk vertrokken we dan om half 1, ipv om 10.15 uur. Precies op het moment dat de trouwceremonie van Len en Sa begon in Zwolle. (Bedankt familieleden die ons konden vertegenwoordigen!). Onze purser was erg belangstellend naar onze groep en vroeg naar de bestemming. We vertelden van de bruiloft en dat we met z'n 9-en daar naar toe gingen. Ze vond het zo geweldig en bijzonder dat wij dat deden. Telkens als ze langskwam maakte ze even een praatje. Aan het einde van de vlucht kwam ze met iets speciaals aanzetten voor het bruidspaar. Ze vond ons zo'n bijzonder gezelschap met bijzondere bestemming. Dus Len en Sa, we hebben een klein geschenkje van de KLM voor jullie :)
Na 12 uur vliegen (de vlucht verliep verder rustig) landden we dan eindelijk op São Paulo. Wat een mega grote stad met een mega groot vliegveld! De koffers waren gelukkig ook meegekomen. Toen moesten we op zoek naar de hotelshuttle. Daarvoor moesten we naar een andere terminal waarvoor we de bus namen. Je kunt ook lopen, maar dat is nog een heel eind en de oma's waren wel een beetje aan het eind, die zagen zo'n tippel niet meer zitten. In het hotel namen we nog gezamenlijk een drankje. Een aantal van ons zaten met zulke bleke koppies, dat we daar niet lang meer gezeten hebben. Het tijdsverschil is nu 5 uur. Het was een hele lange dag!

• 31 Mei 2016 - 13:14

Anita:

Wat een attente vliegmaatschappij. Succes nog met het laatste stukje van de reis. Fijn dat het tot zover zo spoedig is verlopen.
    Liefs Anita