Vissen en boerderijen - Reisverslag uit Yarrow, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Vissen en boerderijen - Reisverslag uit Yarrow, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Vissen en boerderijen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 September 2016 | Canada, Yarrow

Bill heeft een boot waarmee hij vaak gaat vissen op de Frasier river. Vandaag wilde hij ons graag meenemen. Pa had daar zeker wel oren naar en Jacq en ik waren er ook wel voor in. We moesten dan wel vroeg op, maar dat is geen probleem in deze tijdzone. Om half 7 vertrokken we al. De boot mee op de trailer. We waren niet eens de eersten, er stonden al een stuk of wat pick-ups met trailers. Ik vond het een spectaculair gezicht hoe de boot te water werd geladen. De helling naar het water was nog best steil. Achteruitrijdend wordt de trailer het water in gereden tot de boot er af gevaren kan worden. De zoon van Bill, Jeff, was ook mee. Met een enorme snelheid voeren we de rivier op terwijl de zon aan het opkomen was. Een mooi gezicht! Bill heeft een sonar aan boord waarmee hij de diepte kan bekijken en zo bepaalt hij ook waar hij de boot stillegt om de hengels uit te gooien. Er mag geloof ik alleen gevist worden op steur en die moet weer terug het water in, je mag geen vis meenemen, vanwege de lage visstand. De afgelopen tijd had hij nog niet veel gevangen en helaas is het ook vandaag niet gelukt. Daarom liet Bill nog maar wat foto's zien van een vorige vangst. Toch best grote vissen, maar ze hadden geen zin vandaag.
Een broer van Bev, dus een neef van pa, kwam nog langs met zijn vrouw om pa en ma nog even te ontmoeten. Jacq en ik hebben ondertussen even wat boodschappen gehaald voor morgen. In de loop van de middag gingen we naar fam. Binnendijk. Zij woonden vroeger in Hasselt en zijn zo'n 20 jaar geleden geëmigreerd naar Canada. Hier hebben ze een mooi boerenbedrijf op kunnen bouwen waar nu hun zonen op werken. We kregen een rondleiding door de stallen en langs hun landerijen. Erg leuk om zo een inkijkje te krijgen in hun leven en bedrijf. We hebben hier ook gegeten (hutspot). Het was een heel plezierig bezoek bij hele hartelijke mensen!

• 06 September 2016 - 18:19

Anita:

Echte hollandse hutspot in de zomer :).
    Maar wel leuk om te zien hoe ze daar leven en werken.

• 21 Augustus 2018 - 09:46

Mark Weemstra:

Beste Inge Jonker hier bij een vraag over je reis in canada en dan met name het bezoek bij de Fam. Binnendijk . heb jij nog contact met ze of heb je die mogelijkhied nog daar ik dat ook zoek voor mijn vader die jaren geleden samen met Arie vrachtwagenchaufuer is geweest in hasselt. Het zou hem veel plezier doen om hem nog een keer te spreken .

Vreindelijke groet Mark Weemstra

• 26 Augustus 2018 - 13:38

Inge Jonker:

Dag Mark, wat leuk dat je vader samen met Arie vrachtwagenchauffeur is geweest. Ik kan me voorstellen dat je die 2 met elkaar in contact wilt brengen. Zelf heb ik geen contactgegevens van de familie Binnendijk. Dat contact ging via via. Ik weet dat er nog steeds familie van hen in Hasselt woont. Misschien kun je het proberen via social media? Succes met je zoektocht.