Rondvlucht en hike - Reisverslag uit Gold Bridge, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Rondvlucht en hike - Reisverslag uit Gold Bridge, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Rondvlucht en hike

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 September 2016 | Canada, Gold Bridge

Vanmorgen scheen de zon en was de lucht strak blauw. Perfect weer voor onze rondvlucht!
We waren maar met z'n vieren, een privé tour dus. Ik had van te voren weinig zenuwen, maar toen we eenmaal wiebelig in de lucht hingen dacht ik wel, hoe gaan we dit een uur volhouden?! Jacq en ik keken elkaar nog een keer aan en namen ons voor: dit is leuk! We genieten er van!
En dat hebben we zeker gedaan. De piloot wees ons op verschillende plekken en wist allerlei feitjes. Hoe verder we naar het westen kwamen hoe meer ijs en sneeuw we zagen. Prachtig om zo boven de gletsjers te vliegen. We vlogen vrij laag over een plateau waar de piloot een grizzly beer zag. De piloot draaide een rondje om nog een keer te kijken. Door het lawaai van het vliegtuigje ging de beer er vandoor en konden we hem zien rennen. We zagen ook witte berggeiten. Een uur bleek uiteindelijk toch niet zo heel erg lang. We landden weer veilig op het water bij het hotel. We voelden allemaal langzaam de spanning uit ons lijf wegglijden. Wat een enorme kick was dit!!!
Vanmiddag hebben we pa en ma achtergelaten in de lodge en zijn Jacq en ik met een gids gaan hiken. We hadden weer een privé-gids. Er was ons geadviseerd om niet alleen te gaan wandelen. Er bestaat een redelijke kans op verdwalen en om beren tegen te komen. Beren hebben we niet gezien en dat spijt ons niet ;). Met de gids was het wel prima. Een aardige gast uit UK maar al 12 jaar in Canada. Hij was meer een mountainbiker, kende wel alle paden maar wist niet veel van de natuur. We liepen vooral door de bossen. Beetje stijgen en dalen. Soms even pittig. Tot een mooi uitkijkpunt waar we zicht hadden richting Gold Bridge en de westelijke bergen met sneeuw. Indrukwekkend landschap. Als je zo op een berg staat kun je je een heel klein mensje voelen. Na 3 uur waren we weer terug bij de lodge. Een redelijk pittige hike die net lang genoeg duurde en zeer de moeite waard!
Het internet is af en toe een probleem hier. Het hele systeem lag er uit. Dan zit je écht in de rimboe. Ik heb hier ook geen ontvangst voor de telefoon.