Naar Clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Naar Clearwater - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Naar Clearwater

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 September 2016 | Canada, Kamloops

Met zo'n 435km te rijden vandaag, zijn we om kwart over 8 vertrokken vanuit Tyax. Eerst het hele stuk terug naar Lillooet over de deels onverharde weg. Onze auto zag er niet uit, omdat het tijdens de heenreis geregend had. Het leek ons dan ook wel handig om eerst maar eens een carwash op te zoeken. In Lillooet vonden we er eentje, maar daar moest je zelf met de hoge drukspiegel aan de gang. Dat vonden we niks, dus reden we verder richting Cache Creek. In dat plaatsje vonden we een soortgelijke carwash. Toen hebben we maar even gevraagd hoe het werkten heeft Pa de auto weer lekker schoongespoten. Nu kan het er weer mee door. Verder hebben we niet heel veel beleefd. Vooral veel gereden. Het landschap was bergachtig, ruig en kaal. Tot na Kamploops, daar werd het weer groener. Toen we dichterbij Clearwater kwamen, zagen we de besneeuwde bergtoppen van Wells Gray. Om kwart over 4 kwamen we aan bij onze lodge. In vergelijking met de vorige is dit nogal vergane glorie. Maar voor 1 nachtje zal het wel lukken.