Maligna - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Maligna - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Maligna

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

12 September 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Niet al te ver van Jasper Village begint de Maligna Road. Een mooie weg waaraan een paar mooie bezienswaardigheden liggen. De 1e die we bezochten was Maligna Canyon. Een hele smalle, diepe kloof. Het lijkt meer een scheur in de aardbodem. In een diepte van zo'n 50 meter raast het water tussen de rotsen door. Er loopt een wandelpad langs met een aantal bruggetjes. Dat was een mooi stukje om te lopen. Prachtige doorkijkjes heb je op de bruggetjes. Het is lastig om de diepte goed op de foto te krijgen. Het wandelpad had een paar steile trappen, dat was even een uitdaging voor onze 70+-ers. Maar het lukte allemaal prima. Het was wat bewolkt toen we vertrokken en het was best fris. Jacqueline had geen jas meegenomen in de koffer, dus trok ze alle T-shirts en truien over elkaar aan, als een Michelinmannetje, zo was het te doen voor haar. Bij de canyon begon het wat te spetteren, waardoor de stenen erg glad werden. Jacq kon zich nog op de been houden, maar een oudere mevrouw gleed uit. Gelukkig mankeerde haar niets, en kon ze verder lopen. Pa en ma deden het voorzichtig aan en kwamen zonder ongelukken terug.
20Km verder was het Medicine Lake. De bossen rond dit meer zijn vorig jaar verwoest door een bosbrand. Het zag er een beetje troosteloos uit met al die zwartgeblakerde stammen op de hellingen. Nog weer 20 km verder is het Maligne Lake. Dit is een prachtig gelegen meer. Je kunt hier kano's huren, daar was het nu een beetje te koud voor, maar er worden ook boottochten verzorgd naar Spirit Island. Dat is een zeer fotogeniek plekje op zo'n half uur varen. Wandelen hadden we al gedaan, dus dat boottochtje leek ons wel wat. Tijdens de rit naar het meer hadden we een pittig buitje gehad waar ook natte sneeuw in zat. Maar bij het meer brak de zon steeds meer door. En bij Spirit Island hadden we echt geluk met de zon. Het meer is op dat punt omringt door hoge woeste bergen met besneeuwde toppen. Het groenblauwe water, de groene naaldbomen, de besneeuwde bergtoppen en blauwe stukken lucht, een goede combinatie voor prachtige foto's! Wat een mooie plek was dat. Op zo'n plek kom je onder de indruk van de grootsheid van de schepping! Majesteitelijk!

• 12 September 2016 - 21:24

Gerjan:

Wat een schitterend land!