Terugreis - Reisverslag uit Calgary, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Terugreis - Reisverslag uit Calgary, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Terugreis

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 September 2016 | Canada, Calgary

Vanmorgen zijn we rustig opgestart met een uitgebreid ontbijt. We hadden niet zoveel meer op het programma staan deze laatste dag. Onze vlucht zou pas om 22.15u vertrekken en het was nog zo'n 1,5 uur rijden vanaf Banff naar Calgary. Toen kregen we bericht dat onze vlucht was vertraagd met 10 minuten. Even later een uur, en weer even later stond de vertraging op 3 uur! Dat zou betekenen dat we pas om 1 uur 's nachts zouden vliegen. Dat was zwaar balen! Maar ja, we moesten de tijd toch door. Nog wat laatste souvenirs gekocht in Banff en naar Canmore gereden om nog wat te wandelen en te picknicken. Ondertussen de app in de gaten houden of het vluchtschema nog zou veranderen. Als we zoveel vertraging zouden hebben, zouden we de aansluitende vlucht van Londen naar Amsterdam ook niet halen. Gelukkig liep de vertraging terug naar 1 uur. Na Canmore reden we niet via de highway, maar via een wat langere alternatieve route richting Calgary. Het landschap veranderde al snel. De hoge bergen gingen over in heuvels en met de stad Calgary in zicht werd het steeds vlakker. De auto is weer ingeleverd. We hebben de afgelopen weken 2027 km afgelegd. Op het vliegveld was nog genoeg te doen. Het kost altijd erg veel tijd om de koffers in te leveren, door de douane en veiligheidscontroles te gaan. Gelukkig liep de vertraging niet verder op. Op het moment dat ik deze blog post zitten we nog te wachten. Ik meld me weer als we weer thuis zijn.