Laatste dag - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 September 2016 | Nederland, Zeewolde

De vertraging liep gelukkig niet meer op, het bleef 1 uur. De overstaptijd in Londen nam daarmee ook af met een uur, dat zou nog even spannend worden. Tijdens het wachten in Calgary werden verschillende namen omgeroepen van personen die zich moesten melden bij de balie van British Airways. Jacqueline maakte er nog een grapje over, maar ook onze naam werd omgeroepen. Op z'n Canadees: Stèm (als in mè-èh). Wij met z'n vieren naar de balie. Ze wilden het paspoort van Jacoba nog graag zien, met het inchecken had ik nl. mijn paspoort gescand ipv het hare.
De 1e vijf uur van de vlucht verliep vrij rustig, toen kwamen we in een gebied met behoorlijk heftige turbulentie. Niet echt fijn, gelukkig dat het niet zo lang duurde.
Zoals gezegd hadden we een niet al te ruime overstap in Londen. Dat was nog een uitdaging. We moesten eerst door de douane. Voor een aansluitende vlucht geldt wat dat betreft hetzelfde als voor degenen die in UK blijven. Eerst stonden we in de verkeerde rij. Toen stonden we in de juiste rij, maar die was te lang. Nadat ik iemand aan z'n jasje had getrokken mochten we in een 'express lane'. Helaas schoten we daar niet veel mee op. Een groepje mensen voor ons had een kwartier nodig. Vervolgens trokken de dames van de douane (van de balie waar onze rij voor stond) hun jasje aan en gingen er van door. Geen uitleg, geen vervanging. Er was ook geen sprake van dat we bij de andere balie mochten aansluiten. Even later kwam 1 dame terug, maar ook de volgende passagier had veel tijd nodig. Eindelijk waren we er dan door, kwam de security-check nog. Schoten er ineens 5 tassen op rij de andere kant op, die van de handmatige controle. De 5e was van Jacq. De tassen werden om de beurt uitgebreid bekeken en beambte was niet onder de indruk van het argument dat we een vliegtuig moesten halen, dat waren er nl. wel meer. Maar we waren toch op tijd bij de gate en ook volgens planning op tijd in Amsterdam waar Arjan op ons stond te wachten. We hebben een fantastische tijd gehad met z'n vieren! En het is nu heerlijk om weer thuis te zijn.
Bedankt iedereen voor het meelezen en meeleven.

• 16 September 2016 - 23:24

Anita: