Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Rocky Mountains NP - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Rocky Mountains NP

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 Juni 2017 | Verenigde Staten, Estes Park

Vandaag hebben we een jeeptour gemaakt in het nationale park van de Rocky Mountains. We wilden de camper liever niet mee hebben, vandaar dat we voor deze tour kozen. Het was een open jeep, waar we met 8 mensen in zaten + de chauffeur/gids. De chauffeur ( een oudere man en volgens mij al met pensioen) deed een microfoontje op en begon te vertellen. Zolang we in de jeep zaten, was hij aan het praten. Hij bracht ons eerst naar verschillende mooie plekjes, waar we even mochten wandelen en foto’s maken. En daarna reden we de Trail Ridge Road, wat volgens de reisgids een van de mooiste routes is in de VS. De weg loopt langzaam omhoog door bossen en weiden. Er leven in dit gebied o.a. herten, elanden, bevers, marmotten en dikhoorn schapen. We zagen een groep herten en dikhoorn schapen. Die laatste hebben we van vrij dichtbij kunnen fotograferen. De weg steeg tot boven de boomgrens met het hoogste punt van ruim 3700 meter. Echt een prachtige route! Hoewel het prachtig weer was en warm, was het bovenop toch erg fris. Er lag ook nog best wat sneeuw. Heel mooi om te beleven. Na 3 uur waren we weer terug bij de opstapplaats. We zijn blij dat we niet met de camper deze route hebben gereden. Nu konden we veel meer zien en genieten van de mooie uitzichten.
We vonden het nog te vroeg om naar de camping te gaan. Met de ‘hiker shuttle’ zijn we weer het park in gegaan, naar Bear Lake. Dat was met een overstap ongeveer een uur rijden. Bear Lake is een klein meer dat vrij hoog ligt. De rondwandeling rond het meer was ongeveer 800m. Ook hier lag nog een beetje sneeuw. We waren de enigen in de bus op de heenweg, maar rond het meer was het best druk en stond er een lange rij voor de bus te wachten. We konden pas met de 3e bus mee terug. Weer terug in het stadje Estes Park moesten we terug lopen naar de camping. Dat was nog zo’n 3 km lopen. Wel een mooie route, langs het stuwmeer, waar je helaas niet in kunt/mag zwemmen.