Mineral trail - Central City - Reisverslag uit Central City, Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Mineral trail - Central City - Reisverslag uit Central City, Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Mineral trail - Central City

14 Juli 2017 | Verenigde Staten, Central City

Donderdag. De laatste dagen hadden qua weer een patroon dat ‘s morgens de zon scheen en tegen middag raakte het bewolkt en konden we regen verwachten. Dat was ook de verwachting voor vandaag. Omdat we nog een rondje wilden fietsen in Leadville konden we daar het beste vanmorgen op tijd mee starten. Het was nog een 3 kwartier rijden vanaf de camping. In Leadville hadden we de fietsverhuur al snel gevonden. De eigenaar had een Nederlandse naam, het personeel bevestigde idd die roots, de eigenaar was er zelf niet. Leadville is een mijnstadje. Maar anders dan de naam doet vermoeden, werd er een eeuw geleden vooral veel goud en zilver gevonden. Rondom het stadje hebben ze een zgn ‘Mineral Belt Trail’ aangelegd. Een mooie fietsweg van bijna 12 mijl, zonder ander verkeer, langs oude mijnen. Er stonden diverse bordjes langs de weg met interessante verhalen over de geschiedenis van de diverse mijnen. Sommige mensen zijn er stinkend rijk geworden en hebben ook alles weer verloren en zijn nog armer gestorven dan ze geboren waren. Over stakingen: de mijnwerkers verdienden $ 2,50 per dag. Een groot verschil tussen arm en rijk. We waren net weer terug om de fietsen in te leveren toen het begon te regenen. Wat een strakke planning hadden we weer :)
Vanmiddag zijn we doorgereden naar Central City, vlakbij Denver. En dan is ons rondje Amerika bijna vol. Volgens de routeplanner is het nog een uurtje rijden naar het verhuurstation. Dan moeten we morgen de camper weer inleveren. Dat zal wel even gek aanvoelen om alleen met de koffers op straat te staan. We zijn aardig gewend geraakt aan ons huisje op wielen. We hebben meer dan 3000 mijl gereden. Wat een prachtig land is dit en wat hebben we genoten! Ik hoop dat jullie hebben kunnen meegenieten van onze belevenissen. Ik ga hier afscheid nemen. Dank voor het meelezen en jullie reacties. Tot gauw!

• 14 Juli 2017 - 08:03

Mam Jonker:

Arjan en inge , een hele goede reis terug naar huis,het was heel leuk om alles mee te lezen, tot gauw in nederland. Lfs pap& mam.

• 14 Juli 2017 - 10:50

Anita:

Wat jammer dat het alweer voorbij is, wat gaat het snel. Ook jammer voor mij, geen leuke reisverslagen lezen tijdens mijn kopje koffie. Het was voor ons ook genieten om mee te reizen. We wensen jullie eem goede reis terug, xxx Anita