weer wandelen - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu weer wandelen - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

weer wandelen

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

25 Juli 2014 | Oostenrijk, Afritz

Gisteravond was er op de camping naast de onze een concert van een blaasorkest. Arjan en ik wilden dat wel eens meemaken. Er waren meer blazers dan publiek, dat was af en toe een beetje gênant vanwege het magere applaus. Het waren best goeie muzikanten. Twee dames in dirndeljurken gingen alle tafels langs en boden iedereen een glaasje schnnaps aan. Dat zat in een vaatje dat de ene dame droeg, de andere had een mandje met glaasjes. Je moest het in één keer achterover slaan. Het glaasje werd gepoetst en gebruikt voor de volgende tafel.

Vandaag zijn we met de kabelbaan (Kaiserburghbahn) naar de Wöllaner Nock gegaan. Die berg ligt niet zo ver van ons vandaan. De kabelbaan gaat van 1087 meter in het dorpje naar de top op 2055 meter. Dat is boven de boomgrens. De wolken hingen vandaag rond de toppen van de bergen. Dat is een mooi gezicht. Boven is het best frisjes maar in de dalen is het rond de 22°. Af en toe valt er een licht buitje. Om te wandelen is het prima weer. Vanaf het bergstation zijn we naar beneden gelopen. Volgens de bewegwijzering zou dat 3.15 uur lopen zijn. Dat leek ons een beetje veel. Uiteindelijk deden wij er 2.10 uur over. Het was toch best nog een pittige tippel. Het ging behoorlijk steil naar beneden over kleine paadjes. We moesten natuurlijk die 1000 meter weer afdalen, dat is niet niks.
Weer terug op de camping wilden ze nog even zwemmen, maar toen begon het toch wat harder te regenen. Overigens weerhoudt ze dat niet van een zwempartij. De voorspellingen zien er niet zo heel goed uit voor de komende dagen. Tot nu toe viel het nog mee. Niet het weer dat we besteld hadden, maar elke dag pakt beter uit dan de voorspelling aangeeft. De weersverwachting wordt per dag anders, dat is lastig vooruit kijken. We hopen op nog een paar warme droge dagen hier, het is even afwachten of dat er in zit.