Een lange dag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Een lange dag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Een lange dag

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 Oktober 2014 | Curaçao, Jan Thiel

Wat een dag! Al om 5 uur opgestaan en als ik dit schrijf is het 2 uur ’s nachts. De vlucht ging voorspoedig tot de tussenlanding in St Maarten. Een hele spectaculaire aanvliegroute is dat! We zouden er een uur stil staan maar dat werden er 4! En dat is best veel als je alleen maar in het vliegtuig mag zitten. Het vliegtuig had schade opgelopen door een botsing met een vogel. Uiteindelijk mochten we toch vertrekken (terwijl de schade nog niet verholpen was) met toestemming uit Amsterdam. Dat duurde dus even voordat die toestemming er was. Het was uiteindelijk rond 17 uur dat we landden op Curaçao. Dan komt de douane, tascontrole, auto’s halen (wat een papierwinkel!) en op zoek naar het huis met een ondergaande zon. Dat betekent hier dat het snel donker is. In het donker is het lastig zoeken. De beheerster belde ons toen we onderweg waren en besloot om ons tegemoet te rijden. De roze hummer zouden we niet kunnen missen. Gelukkig zagen we die op het punt dat ik ernstig aan mijn navigatiekwaliteiten begon te twijfelen en waren we er bijna. Wat een prachtige bungalow hebben we! Wow!! We zitten hier midden in een tropische reisgids. Eerst maar eens gezwommen in het zwembad en boodschappen gedaan bij de Albert Heijn op de hoek. We gaan ons best vermaken hier!

• 18 Oktober 2014 - 10:57

Anita:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Ben de hele dag in gedachten bij jullie geweest

• 18 Oktober 2014 - 11:02

Anita:

Ik had nog een heel verhaal getypt, maar dat is niet geplaatst.
    Hebben de 'oudjes' het een beetje kunnen volhouden? Ik zie papa al onrustig door het vliegtuig struinen en met iedereen een praatje maken, haha

• 18 Oktober 2014 - 12:21

Jacqueline Steinfort:

Hallo Lieverds

Ja, je moet er wel wat voor over hebben....
    Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen. Is het gezellig met elkaar? Hoe is het met de vliegangst van mamma?
    Geniet er van.. het is een unieke ervaring.
    groeten van ons allemaal van uit een, nu nog, zonnig en warm Amersfoort. Volgende week breekt hier de herfst uit....

• 18 Oktober 2014 - 20:43

Karine:

He lieve familie,
    Tjonge, dat was dus een lange reis.
    Gelukkig dat de bungalow en omgeving alles weer goed maken, dan ben je het oponthoud weer snel vergeten.
    Een hele fijne week samen!
    Liefs uit Assen,
    Marco & Karine