Naar de familie - Reisverslag uit Yarrow, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Naar de familie - Reisverslag uit Yarrow, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Naar de familie

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 September 2016 | Canada, Yarrow

Natuurlijk werden we midden in de nacht wakker vanwege het tijdsverschil. Toch zaten we pas om 8 uur aan het ontbijt. Het is geloof ik niet erg gebruikelijk dat dat bij een hotel erbij hoort. Je kunt hier op veel plekken ontbijten. Dat ontbijt ziet er iets anders uit dan een boterham met pindakaas en hagelslag, het is meer french toast, wafels en pancakes. Zoet en hartig.
Met de shuttlebus gingen we terug naar de luchthaven waar de autoverhuur zat. Nadat we een enorme rij overleefd hadden kregen we een leuk autootje mee. We waren van te voren bang dat we niet alle vier een koffer meekonden nemen en hadden daarom erg moeilijk gedaan om kleine koffers en tassen mee te nemen. Achteraf hadden we alle 4 een grote hutkoffer mee kunnen nemen. Als ik naast de auto sta voel ik me een kabouter! Jacqueline had gelijk lol dat ze Jeroen jaloers kon maken met deze Ford Explorer :). Als je er in zit valt de grootte niet meer op. De wegen zijn ruim en alle auto's zijn groot. Met de GPS aan reden we moeiteloos naar de familie in Chilliwack. Het was wel erg druk op de weg en we hadden ook een heel stuk file. Dat bleek vanwege een ongeval op de andere baan. Die was helemaal afgesloten. Daarachter konden de auto's niet meer voor of achteruit. Bij de familie werden we met open armen ontvangen. Zij spreken Nederlands met een grappig accent en doorspekt met Engelse woorden. Dat ze Nederlands spreken is erg handig voor pa en ma. Overigens vonden zij dat we maar een medium auto meegekregen hadden. Zij zelf hebben een nog grotere auto. Daarmee hebben we nog een eindje rondgetoerd. (Even voor Jeroen: Ford 4350, zo'n pick-up truck, waar ze een trailer achter kunnen hangen) We konden er met z'n zessen in. Het dichtstbijzijnde dorp heet Yarrow, dat valt onder de gemeente Chilliwack. Een klein dorp, maar toch heeft Yarrow een eigen kerk met ongeveer 400 leden. Daar gaan we morgen heen. Het toertochtje ging naar het Cultus Lake. Prachtig gelegen tussen de bergen. Er is normaal gesproken veel watersport, maar vandaag was het rustig. Het weer was niet zo geweldig. Vanmorgen is er veel regen gevallen. Vanmiddag werd het iets beter en kwam het zonnetje kwam erbij. Verder reden we door Chilliwack en omgeving. Veel kerken gezien. Veel houten huizen in die typisch Noord-Amerikaanse bouwstijl. Het is een prachtige omgeving!

• 05 September 2016 - 13:24

Mam Jonker:

Het komt ons heel bekend voor Inge,cultus lake daar zijn wij toen ook geweest met onze neven en nichten, en chilliwack ook ,het is daar mooi hé. Veel plezier en de groeten .