Van Moab naar Gouldings - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Van Moab naar Gouldings - Reisverslag uit Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Gouldings

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

08 Juli 2017 | Verenigde Staten, Oljato-Monument Valley

We zijn vandaag van Moab naar Gouldings gereden. Dat was ‘maar’ 250km. De route was in het grootste stuk niet heel erg spectaculair. Vooral weer veel woestenij. Af en toe kwamen we door een plaatsje dat ook niet veel voorstelde. Bij Bluff zijn we even gestopt, daar was een ‘historical landmark’: Fort Bluff. Als hommage aan de eerste pioniers die zich daar vestigden hadden ze wat hutten uit die tijd nagebouwd en ingericht. Er stonden ook huifkarren en andere karren opgesteld. In elke hut kon je een verhaal beluisteren dat verteld werd door de eerste bewoners. Dat was erg leuk, de geschiedenis kwam zo echt tot leven. Voor het complete verhaal hadden ze ook een tipitent en een hut van de Navajo Indianen nagebouwd. In het ‘craft center’ hadden ze kleren hangen uit diezelfde periode. Je mocht je verkleden en daarmee op de foto. Dat ging ons wat te ver. Maar in dat atelier waren 3 vrouwen aan het naaien. Toen was ik verkocht natuurlijk :). Ze lieten me van alles zien waar ze mee bezig waren. Ze maakten vooral dingen voor de winkel. Van sheriff gilletjes voor kinderen tot schorten, poppen, quilts en geweven vloerkleden. Ik had er best een dagje bij willen zitten om wat te naaien. De dames waren ondertussen ook erg geïnteresseerd in Nederland en de tulpen. Dat was een leuk bezoekje.
Maar onze eindbestemming was Gouldings, dat ligt vlakbij Monument Valley. En we kwamen aanrijden over de weg die je zo vaak op de plaatjes ziet in de reisgidsen. Dat was zo gaaf! We hebben vaak gestopt om foto's te maken. Dat heeft nogal wat voeten in aarde omdat mij fototoestel kuren heeft. Er is iets met het in- en uitschuiven van de lens. Echt balen! Het lukt nog om foto's te maken. Hopelijk houdt het ding het nog even vol.
De camping is echt prachtig gelegen we hebben uitzicht op de beroemde rotsen van Monument Valley!