1e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu 1e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

1e dag

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 April 2013 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag, reisdag.
We zijn veilig aangekomen in New York na een rustige vlucht van bijna 8 uur. Deze keer waren we sneller door de immigration en douane dan de vorige keer in Houston. Het ging allemaal erg voorspoedig. Nadat we de koffer hadden opgepikt gingen we op zoek naar de 'ground transportation desk' we hadden nl een busje geboekt die ons naar Manhattan zou brengen. Er was al snel een man met de juiste stickers op zijn jas die ons aansprak. 'Wacht u maar even hier, over 10 minuten ben ik bij jullie terug'.
Toen hij na een half uur nog niet was verschenen gingen we zelf maar op zoek naar het busje. Helaas wilde de chauffeur ons niet meenemen zonder boarding ticket. Dus moesten we weer terug naar de desk. Na een telefoontje kon het ticket geprint worden, weer wachten.
Uiteindelijk kwamen we zonder ongelukken rond half 4 aan bij ons hotel. Die rit was een ware rally over de snelwegen en langs 1000 stoplichten. De chauffeur was meer een coureur, hij haalde links en rechts in. 'Keep your lane' geldt niet in New York, denk ik.
In het hotel kregen we een kamer op de 9e verdieping, maar we konden ook een luxere kamer nemen (met bijbetaling) op de 44e verdieping met uitzicht inclusief gratis bellen naar huis en een drankje in de bar in het happy hour. Dat leek ons wel een goede deal.
Het is idd een mooie kamer met een enorm bed en prachtig uitzicht! Telefoongesprekken zitten bij de kamerprijs in (zelfs internationaal), maar wifi niet. We moeten daarom nog ergens een free wifi punt vinden om het reisverslag te uploaden.
Nadat we de koffer naar boven hadden gebracht zijn we nog even de stad in gelopen. Het weer is prima, we konden zonder jas. Via de 6th en de 7th avenue zijn we naar Timesquare gelopen.
Wat een lichtreclames! Op alle gevels (op Timesquare) flikkeren grote video schermen met reclames in alle soorten en maten. Totaly over de top! Wel grappig zijn de schermen die de straat in beeld brengen en waar je dus zelf te zien bent. Veel springende en zwaaiende mensen in dat gebied. Heel erg leuk!
Via Broadway teruggelopen richting Central Park. Op Broadway draaien heel wat bekende, en volgens mij al oude musicals. Aangezien het voor ons een erg lange dag is, gaan we daar maar niet meer naar binnen.
Het Central Park is echt een oase in de stad. Wat een herrie in de straten! Auto's, bussen, claxons, sirenes, overal wordt ook gewerkt aan gebouwen en wegen.
Op tv (die overal aanstaat) is het breaking news over Boston. Wild west toestanden!