weerzien - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inge Jonker - WaarBenJij.nu weerzien - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

weerzien

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Oktober 2014 | Curaçao, Jan Thiel

Zoals verwacht waren we allemaal erg vroeg wakker vanmorgen. We moeten erg wennen aan de warmte dat bevordert de nachtrust niet erg. Om 7 uur gezamenlijk aan het ontbijt! Het voordeel is dan weer dat we maximaal van de dag kunnen genieten.
Met opa en oma Jonker hebben we Mirthe opgehaald. Dat was een hartelijk weerzien! Een klein traantje weggepinkt. Heerlijk om elkaar na 4 maand weer in de armen te sluiten. (Anita, we hebben de knuffel overgebracht)
Met z’n allen gingen we naar Willemstad. Het was even puzzelen hoe het gaat met de parkeerautomaten. We hadden alleen dollars bij ons en die werden niet geaccepteerd. Op de Central Market heeft Arjan geprobeerd wat dollars te wisselen, maar daar kwamen ze qua taal niet uit. Uiteindelijk kreeg hij gewoon 2 gulden in zijn handen gedrukt. Er kwamen ook al parkeerwachten aan die streng controleerden. Sommige auto’s kregen een wielklem. We hebben geen risico genomen, de parkeerwachten er bij gehaald die ons de werking van de parkeerautomaat uitlegden en ook nog dollars konden wisselen. Aan het einde van de wandeling hebben we bij de mevrouw die Arjan de guldens gaf een leuk souvenir gekocht en het zo weer goed gemaakt met de gift. Alle bekende plekjes gezien en gefotografeerd. Over de Handelskade geslenterd, via de Pontjesbrug naar Otrobanda waar we een Dutch Treat hebben gegeten (ordinaire friet, maar erg lekker!)
Weer thuisgekomen bleek dat we al aardig waren verbrand in ons gezicht en nek. Maar even kalm aan doen met die zon hier. Het scheelt niet veel of we zijn kreeften.
Ons huis ligt direct aan zee met een boven- en benedenterras. Er loopt een trap bijna tot aan het water. De jongens zijn daar gaan snorkelen. De rotsen zijn behoorlijk scherp dat is even uitkijken met het erin en er uit klimmen. Ze hebben prachtige onderwaterfoto’s gemaakt! Opa en oma Stam hebben eerst maar eens geoefend met de snorkelspullen in het zwembad. Eerst lukte dat niet zo goed maar na een les van de kleinkinderen kregen ze de smaak te pakken. Morgen maar eens in het ‘eggie’ proberen in de zee.....

• 19 Oktober 2014 - 14:25

Anita:

Fijn dat je de knuffels hebt overgebracht aan Mirthe. Ook wel heftig om te zien hoe ze reageert en blij ze is dat er familie is.
    Hopelijk hebben jullie vannacht beter en langer kunnen slapen. Wat een prachtig huis hebben jullie daar zeg. Dat geeft wel een super vakantie gevoel denk ik.
    Fijne zondag vandaag, en geniet van al het moois wat daar te zien is.
    Liefs ons