Onderweg - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Canoas, Brazilië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 November 2015 | Brazilië, Canoas

We zijn veilig aangekomen in Porto Alegre! Maar wat ligt dat ver weg van Nederland!! Natuurlijk wist ik dat wel maar als je zelf de reis maakt onderga je die afstand aan je lijf en dat is toch anders dan het weten!
Lennart had ons naar Schiphol gebracht. Het vliegtuig vertrok al om 6.30 uur naar Lissabon waar we moeten overstappen. Daar hadden we ongeveer 3 uur de tijd voor. De 2e vlucht zat vol Brazilianen, volgens mij waren we de enige Nederlanders, die pik je er meestal toch wel uit. De vlucht verliep grotendeels rustig. Er waren stukken dat er een behoorlijke turbulentie was, maar het was prima te doen. Een groot deel van de vlucht moesten de ramen geblindeerd zijn en ging het licht uit. Prima om te slapen, hoewel dat niet meevalt overdag en in een ongemakkelijke stoel. De Amerikaanse films of series die je kon kijken waren Portugees ondertiteld, kon ik er alvast een beetje inkomen. We zagen de zon opkomen op de 1e vlucht en ondergaan voordat we in Porto Alegre landden. Reken daarbij ook nog 3 uur tijdsverschil en dan snap je dat het echt een hele lange vlucht was. Eindelijk dan geland in Brasil.
Salomé stond samen met Daniel op ons te wachten. Wat was het goed om elkaar weer te zien!!! Ze namen ons mee naar Habib's, een restaurantje, waar we wat dronken en aten. Daarna zette Daniel ons af bij het huis van Salomé waar we eindelijk konden kennismaken met haar moeder, zus en neefje. Zo gaaf om hen te ontmoeten! Gelijk de brief van Lennart afgegeven en de kanootjes uitgedeeld. Lucas vond het allemaal geweldig en ging gelijk aan de slag met het vliegtuigje dat hij kreeg. Hij liet ons ook het vliegtuigje zien dat hij van Lennart had gekregen en dat ze samen gemaakt hadden, daar is hij eeg trots op. Daarna ging het licht bij ons wel zo'n beetje uit. We waren inmiddels 25 uur op.

• 13 November 2015 - 12:02

Pa & Ma Stam:

Fijn dat jullie goed zijn overgekomen! Het was dus niet comfortabel? dan is het te hopen dat de stoelen
    van de KLM beter zijn! een slaap pilletje mee? Ondanks dat ,een hele fijne tijd toe gewenst. doej

• 13 November 2015 - 15:49

Pa En Ma Jonker:

Leuk gelezen dat jullie wel 10duizend km van ons verwijderd zijn,wij wachten verdere info wel af groetjes ons.

• 13 November 2015 - 20:34

Gerjan:

Lekker genieten maar weer!