Le train jaune - Reisverslag uit Vernet, Frankrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Le train jaune - Reisverslag uit Vernet, Frankrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Le train jaune

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 Juli 2012 | Frankrijk, Vernet

De weersvoorspellingen zijn een beetje tegenstrijdig hier. De ene wil regenbuien hebben de ander geeft zon. Uiteindelijk valt het steeds mee. De nachten zijn niet meer koud. De lucht is niet meer helder en de warmte voelt ook wat drukkender aan.
Gister zijn we met het gele treintje geweest. Dat is een toeristentreintje dat de bergen in gaat. Er zijn dichte en open wagonnetjes. Er grappig. De heenreis namen we een open wagon. We kochten een ticket voor Mont Louis een ommuurd bergstadje dat erg mooi zou zijn. Onderweg zagen we de lucht steeds meer betrekken boven de bergen. En na verloop van tijd ging het idd regenen. We zaten aan de goede kant van de bui, zodat we er niet al te nat werden in de buitenwagon. In Mont Louis aangekomen dreigde al weer de volgende lucht. We hadden het gevoel dat we in the middle of nowhere stonden, het stadje was kennelijk nog een eindje lopen. Na enig aarzelen hebben we gelijk de volgende (al klaarstaande) trein terug genomen. Nu maar een overdekte wagon. Even later kletterde er een enorme bui uit. Het ritje (1,5 uur enkele reis) was erg mooi. Door tunnels, over bruggen, langs afgronden. Door de regen koelde het helaas niet af. Het leek wel of het steeds warmer werd. Weer terug op het begin station bleek dat daar maar enkele druppels gevallen waren. Op de camping zijn we gelijk in het zwembad gedoken om af te koelen.

's Avonds zijn Arjan en ik naar een concert geweest in een oude abdij kerk. Een piano, altviool, cello en accordeon. Ze speelden vrij moderne muziek o.a. van Ravel en Sati en eigen werk. Was bijzonder om mee te maken! Vooral de accordeon maakte het apart. De muziek had wat oosters maar deed me ook wel denken aan Zuid Amerikaanse muziek.

Bedankt voor jullie reacties op onze stukjes, we vinden het erg leuk als jullie reageren.
@ MaS we sms-en nu idd niet, in deze stukjes kunnen we iets meer info kwijt :-) Zoals jullie gister hebben kunnen lezen hebben we Jacq en Ber al bezocht. Maandag gaan de mannen (en Denise) samen nog een activiteit doen hier in de bergen. Dinsdag gaan we inpakken en willen we naar Barcelona. We hebben daar een hotel geboekt voor 2 nachten.

• 28 Juli 2012 - 12:56

K.jonker:

even een berichtje uit assen de hitte van de laatste dagen is over vannacht 8mm regen gehad dus heerlijk afgekoeld,leuk verhaal door de bergen , jullie gaan in barcelona ook de sacrada familia bezichtigen met de bijbel in je hand want alle voorstellingen komen uit de bijbel, veel succes en geniet er van . hier alles nog bij het zelfde mama mag de diclovenac niet langer gebruiken . alleen nog paracetamol tot max. 8/dag groetjes p&m te A.