Grottes des Canalettes - Reisverslag uit Vernet, Frankrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Grottes des Canalettes - Reisverslag uit Vernet, Frankrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Grottes des Canalettes

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 Juli 2012 | Frankrijk, Vernet

In plaats van het concert van gisteravond in de abdij hadden we graag naar een concert in de grotten van Canalettes gewild. Dat leek ons nog eens een mooie ambiance voor een concert. Helaas was deze al vol... daarom hebben we vandaag maar een 'gewoon' bezoek gebracht aan deze grotten. Het waren er trouwens 2. De eerste konden we zelf rondlopen, zonder gids. Prachtige druipsteengrotten en idd ergens achterin een grote 'zaal' waar een tribune was gebouwd. Nu draaiden ze gewoon muziek, o.a. Pavarotti. 't Klonk echt geweldig in die grot.
Een kwartiertje lopen van de eerste grot lag de tweede waar we alleen met een gids in mochten. We waren maar met een klein groepje, het meisje dat ons rondleidde sprak langzaam en duidelijk, waardoor ik het redelijk kon verstaan en het kon vertalen voor de rest. Ook dit was weer een prachtige grot, afwisselend druipsteen en marmeren platen. Ze vertelde er mooie verhalen bij en in de zaal van de verbeelding wist ze mooie 'voorstellingen' aan te wijzen. Zoals een boot, een prinses, een vogel en een vis. Er waren ook bijzondere vormen die leken wel koraal. Erg prachtig! Ze liet ons ook zien hoe intens het donker is in de grot door alle lichten uit te doen. En hoe intens de stilte, je hoort de druppels vallen!

Toen we weer buiten kwamen regende het! 't Was maar een buitje. De temp is iets lager, gewoon aangenaam, 26/27gr. Er hangt zo'n vreemde geur in de lucht als het na zo'n droogte regent. De mensen hier waren er wel blij mee. Was voor het eerst deze zomer dat het regent. Je ziet in de bergen allemaal irrigatie kanaaltjes waar mensen van af tappen om hun tuinen te bevloeien.

@MaJ, het duurt wel lang met uw voet! Hopelijk houdt u het nog even vol, misschien gaat dat beter als het niet zo warm meer is... :-) Sterkte hoor!