het mooie weer dat niet kwam - Reisverslag uit Barberino Val d'Elsa, Italië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu het mooie weer dat niet kwam - Reisverslag uit Barberino Val d'Elsa, Italië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

het mooie weer dat niet kwam

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

01 Mei 2014 | Italië, Barberino Val d'Elsa

Het weer werkt niet erg mee. Volgens de voorspellingen van vorige week zou het vanaf vandaag beter weer worden. De hele week stonden de voorspellingen op een lekkere 22 gr. Helaas, dat haalden we niet vandaag. Terwijl we onze plannen hier wel op afgestemd hadden. Vandaag zou een lekker-luieren-dagje worden aan het zwembad. We begonnen optimistisch met een korte broek. De zon scheen aardig maar 't was nog iets te vroeg en te fris voor het zwembad. We hebben even een kleine wandeling gemaakt in de omgeving. Er zijn niet echt wandelpaden hier. De zandweggetjes langs de wijn- en olijfgaarden zijn drijfnat en langs de weg moet je erg uitkijken voor auto's.
Weer terug bij het huis hebben we toch even bij het zwembad gezeten. In het zonnetje was het heerlijk! Maar de wolken werden steeds dikker en de weersvoorspellingen steeds minder goed.
We hadden nog wat pasta staan van de kookworkshop dat hebben we lekker als lunch gehad. Het was nog steeds errug lekker!
Daarna hadden we toch wel erg veel zin om er even uit te breken. San Gimignano zou het worden. Maar daar was het zo mogelijk nog drukker dan afgelopen zondag. Het is vandaag een nationale vrije dag hier in Italië (dag van de arbeid maar niemand werkt).
Alles is gesloten en het lijkt wel of de hele regio was uitgelopen naar San Gimignano. Na 3x een rondje te hebben gereden voor een parkeerplekje besloten we om maar een rondrit te maken. Het is hier immers een prachtig gebied!
Vanwege de bochtige weggetjes, fietsers, wandelaars en ander verkeer is het best lastig om te sturen en van de omgeving te genieten, maar we waren bezig. In Barbarino hebben we op een terrasje met uitzicht genoten van een cappucino en cola.
Voor morgen zijn de weersvoorspellingen bar slecht. Hopelijk komt deze niet uit, zoals die van het mooie weer ook niet uit kwam!

Bij het huis horen ook twee katten. Aangezien ons appartement een mooie overdekt terras heeft met een lekkere tuinbank is een van de katten regelmatig daar te vinden. Als je even ergens zit of staat in de tuin komt er al snel een kat kijken wat je aan het doen bent.
Als je er niet op verdacht bent schrik je je helemaal een hoedje van zo'n beestje die je komt besluipen. (Sorry Eug, wij zijn niet zo ingesteld op poezebeesten :))
Aan het eind van de middag zaten we op een ander terras hier in de zon en uit verveling gingen we foto's maken. Op statief met de zelfontspanner. Een van de katten liep er ook rond.
Denise vond dat ik het niet goed deed en zij zou de camera wel even bedienen. Nadat ze de zelfontspanner had aangezet ging ze snel zitten. Op datzelfde moment bedacht ze dat de poes misschien wel achter haar op de stoel zou zijn gesprongen. Dat leverde een bijzonder hilarisch moment op die ook nog eens werd vastgelegd op camera.
We kwamen niet meer bij het lachen!

• 01 Mei 2014 - 20:15

Anita:

Ik dacht al zoiets toen ik de foto's zag, wel een leuke komische foto.
    Jammer dat het weer wat tegenvalt, maar al met al toch weer veel gezien en gedaan.
    Leuk om te lezen.
    X uit Barneveld

• 02 Mei 2014 - 11:31

L Stam:

Ook wij kwamen niet weer bij van het lachen! Stuur maar meer van dat soort foto,s want het weer is hier ook niet zo zonnig,maar het zal beter worden als jullie weer thuis komen.
    Een van de foto,s begrijp ik niet ,ik zie wel een vergezicht maar hoe ziet jullie huis er uit?
    gr.Mam-Oma