Maandag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Oktober 2014 | Curaçao, Jan Thiel

Ja, inderdaad, het is regenseizoen hier. We werden vanmorgen wakker door een heel raar geluid: regen en onweer… Het waait niet zo erg hard (geen schuimkoppen op de golven), samen met de vochtige lucht maakt het dat het wat benauwd is. We doen ons best om niet te veel te doen.
Genieten van het uitzicht, elkaar, lekker eten, zwemmen in ons zwembadje, een goed boek en natuurlijk regelmatig de foto’s bekijken die we al gemaakt hebben.
Vanmiddag stond er toch een activiteit op het programma. Arjan, Lennart, Thomas, Denise en Mirthe gingen een introductieduik maken. Ard Vreugdenhil had een instructeur voor geregeld op Cocomobeach. We gingen er met z’n allen heen, er waren ook ligbedden en andere noodzakelijke voorzieningen. Het is een prachtig strand! Idyllisch gelegen. Terwijl de jongeren uitleg kregen over het duiken gingen opa en oma Stam het snorkelen uitproberen. Opa kreeg de smaak echt te pakken! Hij heeft nog nooit zo lang in het water gelegen. En dat voor iemand die niet kan zwemmen. De onderwaterwereld is hier dan ook prachtig! Toen wij op het strand aankwamen was er net een enorme bui overgetrokken. De rest van de middag bleef het droog. De zon was er niet altijd, maar dat is hier absoluut niet erg. We zijn toch een beetje verbrand. De duikers waren erg enthousiast over hun duik. Er zijn heel veel foto’s en filmpjes van gemaakt. Hopi bon!!
Vanavond nog lekker gegeten in Willemstad. Tip van Mirthe, lekker en niet duur. Aan het eind van de avond hebben we haar weer teruggebracht naar haar huis. Daar zaten haar vrienden haar al weer op te wachten. Het was erg gezellig met haar erbij dit weekend.

• 21 Oktober 2014 - 07:24

Anja:

Mooi hoor!
    Ziet er ook gezellig uit met elkaar en inge, jij zou toch moeten weten met je aruba ervaring dat je je altijd moet insmeren,vof het nu regent of de zon schijnt en alles ertussen ;-)

• 21 Oktober 2014 - 11:06

Anita:

Wauw, wat ziet dat er gaaf uit die onderwaterfoto's.
    En zo gezellig uit eten met elkaar, super!
    Wat dat betreft is het handig om Mirthe als ervaringsdeskundige erbij te hebben

• 21 Oktober 2014 - 13:21

Jacqueline:

Dat duiken ziet er wel heel gaaf uit!
    Jullie vermaken je wel, geloof ik. Hier is de eerste najaarsstorm losgebarsten. Overigens een restant van een tropische storm bij jullie in de buurt....

• 21 Oktober 2014 - 21:36

Mathilde:

Wat heerlijk om deze reis met jullie mee te beleven. We kunnen ons goed voorstellen hoe het is: het slenteren door Punda en Otrabanda, de temperatuur, het duiken, snorkelen...Geniet er van!

Tip: Probeer het authentieke eten naast/bij de overdekte markt (bij Waaigat) es. Big mama's roerend in grote pannen. Lekker en niet duur.
    Grote Knip mag je natuurlijk ook niet missen! Heel veel plezier, we leven met jullie mee!

Lieve groeten, De Stammetjes Berkum

• 21 Oktober 2014 - 22:33

Karine:

Wauw, dat ziet er gaaf uit!
    Mooi om te zien hoe jullie samen genieten!
    Heel veel plezier op jullie ontdekkingstocht over het eiland en het luieren, kortom nog fijne vakantiedagen.

Hier vandaag de kachel maar aangedaan.
    Als bijkomend voordeel vandaag lekker vrij omdat het Zuidlaardermarkt is :-)