nog maar een keer strand - Reisverslag uit Xirokástellon, Griekenland van Inge Jonker - WaarBenJij.nu nog maar een keer strand - Reisverslag uit Xirokástellon, Griekenland van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

nog maar een keer strand

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

03 Juni 2015 | Griekenland, Xirokástellon

Vandaag hebben we even rondgekeken in Argasi en Zákynthos Stad. Beide stadjes zijn niet heel erg gezellig. Aan de straat die door Argasi heen loopt zitten veel souvenirswinkeltjes, erg leuk natuurlijk, maar na 3 is het toch wel meer van hetzelfde. Ook veel restaurantjes, maar alles zit aan de verkeersweg en dat is best lawaaiig. In Zákynthos Stad hebben we even aan de boulevard geslenterd. Boulevard is eigenlijk een groot woord. Voetpad langs de haven. Ook weer veel eettentjes aan de straat. We waren hier rond lunchtijd, de obers staan dan buiten op je te wachten en proberen je naar een tafeltje te lokken. Wij hadden er nog niet veel zin in.

Dit hadden we snel gezien en reden weer verder naar het noorden. Denise was meer in de stemming van strand dan van stad. Bij een van de eerste bordjes waarop we ‘Beach ->’ zagen staan zijn we die richting ingeslagen. Dat was bij Tsilivi. Dit strand heette Mango Beach… om maar in dezelfde sfeer als gister te blijven. Daar hebben we even geluncht en zijn vervolgens neergestreken op een ligbedje onder een rieten parasol om nog wat kleur op te doen. Dit was ook voornamelijk een zandstrand waar met de snorkels weinig te zien was. Maar bij ons appartement zijn wel rotsen, Denise wilde daar nog graag snorkelen, daarom gingen we op tijd weer terug. De gastvrouw had ons een plek aangewezen waar we de zee in konden. Maar waar het pad naar beneden zou moeten lopen, zagen wij niet heel veel pad meer. Het was vooral overwoekerd. Het werd kennelijk weinig gebruikt. We hebben toch maar doorgezet en zijn door het struikgewas, op onze slippers naar beneden gekropen. Zoekend naar het pad. Bijna bij de zee werd het paadje geblokkeerd door een vrij grote trailer met boot er op. Een heel bizarre plek om je boot te parkeren. Het is ons een raadsel hoe die daar ooit terecht is gekomen. Daar kropen we onderdoor en toen waren we eindelijk bij het strandje. Daar hebben we even gesnorkeld. Erg mooi!