Goeie reis - Reisverslag uit Barberino Val d'Elsa, Italië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Goeie reis - Reisverslag uit Barberino Val d'Elsa, Italië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Goeie reis

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

27 April 2014 | Italië, Barberino Val d'Elsa

De reis verliep voorspoedig! We waren mooi op tijd op Schiphol. Koffers ingeleverd, nog even een lekker broodje gegeten en toen was het al tijd om te boarden. Kennelijk hadden we de wind mee want we waren in 1 uur en 40 minuten al in Pisa! Dat schiet tenminste op :)
Het vliegtuig was bijzonder kaal, zelfs geen schermen voor de veiligheidsinstructies. Gelukkig maar dat het een korte vlucht was.
Eenmaal geland en onze koffers weer bij ons haalden we de auto op. De hele hal van de verhuur stond vol mensen. Bijna allemaal voor dezelfde balie (terwijl er zo'n 20 verschillende zijn!)
Ik had de auto al gereserveerd en bij die balie was het helemaal leeg. Het duurde dus niet al te lang voordat we 'on the road' waren in onze mooie Audi A3. Blits karretje hoor!
We reden in 1x goed naar onze agriturismo Al Gelso Bianco. Prachtig gelegen midden in Toscane. En wat een mooi huis! Het is prachtig gerestaureerd, zit overal keurig in de verf. We werden ook gastvrij onthaalt en rondgeleid door Vittoria. Echt top!
Vanavond zouden we wat in de buurt rondkijken en dan een restaurantje opzoeken. Op nog geen 2 km afstand kwamen we een restaurant tegen die ook Vittoria had aanbevolen. Zij had al aangeboden om die voor ons reserveren, maar daar voelde Arjan niet zoveel voor. Hij wil altijd eerst zien, kijken of het wat is. Maar goed dat restaurant vlakbij leek toch wel leuk, helaas was er gaan plek. De cheffin stond buiten en was een en al hartelijkheid. Ze wilde wel een bevriend restaurant bellen, ongeveer dezelfde kaart, niet al te ver weg.
Op zaterdagavond was het overal erg druk. Uiteindelijk gingen we daarmee akkoord en reserveerde zij voor ons een tafel in het andere restaurant. Toen moesten we dat nog vinden.... Op het moment dat we dachten op de verkeerde weg te zitten en we keerden, zag Denise het bordje van het restaurant. Bleek dat we er ongeveer voor stonden. Hadden we toch het Engels van de cheffin goed begrepen. We werden inderdaad verwacht en ook hier was een goed Engels sprekende dame. Wat hebben we lekker gegeten! Antipasti, verschillende pasta's en een super lekker toetje (niet eens tiramisú) In het donker moesten we daarna de weg weer terugvinden. We zitten hier helemaal in de middle of nowhere. Ontzettend donker overal. Maar het ging goed. Ondanks de limoncello (zo sterk!) reden we in 1x goed.
Dat was een dag vol indrukken, we rollen moe ons nest in.

• 27 April 2014 - 10:49

Pa,ma Stam:

Onderweg? In de wolken zijn jullie zo te zien. Wij hopen dat het weer ook meevalt,hier zien wij voorlopig geen zon het is zwaar bewolkt.gr,pa/ma

• 27 April 2014 - 12:22

Anja:

Ik zou zeggen : dankzij de limoncello, niet ondanks.....:-)

Ciao