Reizen, files en sleutels - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Reizen, files en sleutels - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Reizen, files en sleutels

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

19 Juli 2014 | Oostenrijk, Salzburg

Vanmorgen precies volgens planning vertrokken om 5 uur. Brrr, vroeg! Het was druk op de wegen in Duitsland. Veel werkzaamheden en daardoor ook veel file. Niet fijn! Maar met een luisterboek (een 100 jarige die uit het raam klom), Harry Jekkers, fimpjes en muziek ging de tijd toch best nog wel snel. Tot München….. na de laatste stop even voorbij München, nog 110 km/een dik uur te gaan volgens de routeplanner kwamen we toch in een file terecht… De laatste kilometers waren zeker de langste! Uiteindelijk waren rond 19.30 uur bij ons hotel in Salzburg. Erg Oostenrijks met veel houtwerk aan de binnenkant. Een romantisch optrekje met torentjes. De dame achter de balie keek ons niet al te enthousiast aan toen we binnenkwamen. ‘We hebben gereserveerd’ zei ik. Dat gaf geen blik van herkenning. Pas toen ik zwaaide met mijn papiertje kon ze toch wat vinden in de computer. Gelukkig maar, we zagen al visioenen dat we hier niet terecht zouden kunnen (dat is ons eerder overkomen).
Nadat we gegeten hadden, een rondje gewandeld voor de spijsvertering en weer terug waren bij onze kamer, kregen we de deur van onze kamer met geen mogelijkheid open. Toch maar iemand van het hotel er bij gehaald. Die vond het ook een vreemde zaak. Met zijn eigen sleutel konden we toch naar binnen. Morgen krijgen we een nieuwe sleutel. Het was dan wel even spannend of we de deur aan de binnenkant weer op slot zouden doen. Ik droomde zelfs van gebroken sleutels….