Mirnock - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Mirnock - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Mirnock

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 Augustus 2014 | Oostenrijk, Afritz

We volgen 3 weerapps. 2 Hadden een gunstige voorspelling voor vandaag en 1 wat minder. Wij hoopten zo dat we nog een mooie zonnige dag zouden beleven hier. En gelukkig brandden we vanmorgen de tent uit! Bijna strak blauw. Voordat we gingen eten hebben we eerst gezwommen. Na een frisse duik is het lekker ontbijten in de zon. We deden het verder rustig aan vanmorgen. Lekker op een matje dobberen in het water. Heerlijk! Maar ja, dat houden we niet zo heel lang vol. Vanmiddag werden de wolkjes wat dikker en werd het minder aangenaam op en in het water. Denise en Thomas 'moesten' de wandeling rond het meer nog doen. Ze trommelden hun campingvrienden op om mee te gaan. Dat kostte nog wel een extra 3 kwartier voordat ze eindelijk vertrokken. Arjan en ik zijn nog de Mirnock (2110 meter) op geweest. Achter de camping loopt een weggetje (met 13 haarspeldbochten) waar je met de auto een heel eind komt tot aan 1650 meter. De laatste 500 meter dus klimmen. Daar hebben we 2 uur over gedaan. Best zwaar hoor! Maar wat een uitzicht!! We konden in het zuiden de Karawanken zien en in het noorden de bergen met besneeuwde toppen. Aan onze voeten lag het Millstätter meer. T was wel frisjes daar op de top. We hebben er niet al te lang stil gestaan. De weg naar beneden gaat altijd veel sneller. Voordat we het wisten waren we alweer bij de auto. Dat was onze laatste wandeling hier. Morgen gaan we inpakken en rijden we weer richting Nederland.

• 06 Augustus 2014 - 20:02

Mam Jonker:

Dus jullie vakantie zit er weer op Inge,jullie hebben wel veel afwisseling gehad wat het weer betreft,maar toch wel een mooie vakantie ,een voorspoedige reis naar huis,ook nog een overnachting in een hotel? Wij zijn vrijdag 1 aug weg gegaan,naar uithuizermeeden,hebben al veel gefietst en fam,en bekenden opgezocht.Maar we hebben ook prachtig weer .volgende week 12 aug. gaan we weer naar huis,moeten we nodig baby linde weer knuffelen.lfs ons.

• 07 Augustus 2014 - 11:34

L.Stam:

Lieve allemaal

Het zit er weer op? Een voorspoedige reis wensen we jullie toe, maar wat vervelend nu, onze weerman kondigde minder mooi weer aan nl.[ Bertha] is op komst, je weet vast wel wat hij daar mee wil zeggen?
    harde wind en Regen.Het is niet anders.
    Groetjes en tot ziens.Mama-Oma