Drielandenpunt - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Drielandenpunt - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Drielandenpunt

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 Juli 2014 | Oostenrijk, Afritz

De weersvoorspelling was ook gunstig voor vandaag. Vanmorgen scheen de zon heerlijk! We zijn gaan wandelen maar natuurlijk wel voorbereid voor een regenbui, je weet maar nooit…
We hadden een wandeling uitgezocht bij het Drielandenpunt, ongeveer 30 min rijden van onze camping. Met een kabelbaan bij de berg omhoog en boven een rondwandeling. De drie landen zijn: Oostenrijk, Italië en Slovenië. Het wandelpad liep door naar een kapelletje ‘Maria im Schnee’. Dat was een erg idyllisch plekje. Een weide en rondom bergen, prachtig! Op de terugtocht naar het bergstation van de kabelbaan werden we toch nog overvallen door een fikse bui, maar gelukkig waren we voorbereid! Dus we zijn niet erg nat geregend. Het was al met al een heerlijke, soms pittige, wandeling op een hoogte tussen de 1200 en 1500 meter.
Weer terug op de camping scheen nog steeds de zon en het meer lonkte. Thomas en Denise hebben de nieuwe luchtbedden in het water uitgeprobeerd. Er op klimmen vanuit het water viel niet mee. Ze hadden veel lol samen.
Het duurde niet lang dat we de lucht zagen betrekken en op een gegeven moment hoorden we de regen aankomen, weer een dikke plensbui. Dat is wel grappig om te horen. Vlug alles opgepakt en onder de luifel gezet, net op tijd!
Even reageren op het berichtje van (o)ma Jonker: dat er zo weinig voorzieningen zijn op de camping heeft ook zijn charme. We hebben zo’n prachtplek dat we dat voor lief nemen. Thuis hebben we weer alle luxe voor handen.

• 24 Juli 2014 - 14:46

PA & MA:

Vanmorgen Lennart uitgezwaaid om 4.45 u.Hij had er zin in. Wij waren dus vroeg wakker zoals zo vaak!
    Het is hier knap warm een buitje regen zou heerlijk zijn!Verder hebben we niets te klagen.Hoe warm is het bij jullie? Rust en ruimte, dat zagen op de foto [erg veel ruimte] Geniet er van ! Groetjes van ons.