Pula - Reisverslag uit Pula, Kroatië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Pula - Reisverslag uit Pula, Kroatië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Pula

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

29 Juli 2014 | Kroatië, Pula

In vergelijking met Oostenrijk is het hier prachtig weer. Maar voor Kroatische begrippen is het niet zo geweldig. Het is helemaal bewolkt en heel af en toe voelen we een spettertje. Maar we hebben onze korte broeken aan hoor! De temperatuur is prima, maar geen stranddag. Vanmorgen zijn we eerst maar eens het plaatsje Pula ingegaan. Aangezien het geen stranddag was, hadden alle vakantiegangers dat bedacht. Overal stond file. We hadden mazzel met een parkeerplekje en zijn lopend het stadje ingegaan. Er bleek markt te zijn. Altijd leuk om overheen te lopen. Veel groente en fruitkraampjes. Daarbij was ook een overdekte markt. Aan een kant vis (stinken!!) en aan de andere kant vlees. We liepen door naar de haven om een voor woensdag een boottochtje te boeken. Vanmorgen hadden we het hotel voor 1 nacht kunnen verlengen. We hebben alle boottochtjes bekeken en tenslotte eentje geboekt. Zin in! Beetje varen, lekker lunchen aan boord, beetje zwemmen. Als we terug zijn bij het hotel komt de receptioniste naar ons toe: ze kan niet garanderen dat we morgen de gereserveerde kamer kunnen krijgen. Er zitten nu mensen in die misschien willen verlengen… Ja hoor, hebben wij weer! Nou ja, we wachten morgen wel af. Hopelijk gaat het goed en anders kunnen ze ons misschien helpen aan een kamer in een ander hotel.
Vanmiddag wilde Arjan heel graag kajakken op zee. Dat had hij gister al gezien en bedacht. Thomas en Denise leek het ook wel wat. Ik heb het voor gezien gehouden, geparkeerd op een strandbedje en een boek vond ik het prima. De lucht dreigde enorm met regen, maar daar kwam niet veel van. Ze zijn 2 uur onderweg geweest en hebben ook nog lekker gesnorkeld. Het water is hier erg helder! Gister was Thomas een waterschoen kwijt geraakt, die heeft Arjan vandaag weer opgedoken. Maar ondertussen hadden we gisteravond al nieuwe waterschoenen gekocht. Al met al een prima dagje zo.