Een extra dag Pula - Reisverslag uit Pula, Kroatië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Een extra dag Pula - Reisverslag uit Pula, Kroatië van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Een extra dag Pula

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

30 Juli 2014 | Kroatië, Pula

Yes, we kunnen toch nog een nachtje blijven!! We zitten nu in een prachtig appartement op de bovenste verdieping. Echt wow! Da’s nog es wat anders dan een tent… Maar ondertussen had het vannacht behoorlijk geregend en geonweerd en wij waren vergeten onze handdoeken binnen te halen… Gaan we met nog meer natte zooi naar de tent terug? Vanmiddag konden we het gelukkig uithangen op ons balkonnetje en hopelijk morgen droog weer in de tassen.

Het boottochtje was erg leuk. Maar ging ook weer iets anders dan gepland. We dachten van 12-18 uur met de boot op stap te zijn en aan het eind een zwempartij op een eilandje. Helaas was het weer daarvoor niet mooi genoeg en ook stond er een behoorlijke deining. Aangezien we ook op de boot zouden lunchen is het toch prettig om alles binnen te houden. De route werd dan ook wat verlegd. We voeren meer aan de lijzijde van de eilanden. Voor de kust liggen nl een heel aantal eilandjes (Brijuni) waar we omheen zouden varen. Wanneer we wat meer in open zee kwamen nam de deining enorm toe. Het bootje danste op de golven. Uiteindelijk hebben we ongeveer 2 uur gevaren en ondertussen een heerlijke lunch verorberd. We waren dus veel eerder weer terug, konden we lekker nog even aan het strand liggen. Daar waren we niet de enigen! Wat een drukte zeg; handdoekje aan handdoekje.. maar toch ff lekker.

Vanavond hadden we de hoofdprijs! We gingen naar de arena in Pula daar was een voorstelling van gladiatoren. Tegen 20.00 uur ging de poort open en dromde de menigte naar binnen. De lucht was ondertussen steeds onheilspellender geworden. En even later vielen de eerste dikke druppels. Wij waren voorbereid!! We hadden een paraplu en van die plastic regencapes van 50 cent (die we al jaren bijna standaard in onze tas hebben). Maar die regencapes zijn zo belachelijk die doe je toch niet aan! We vonden een plekje op de tribune en inmiddels viel de regen met bakken uit de lucht en het onweerde er bij. Arjan was al snel over de gêne heen en trok een poncho aan. Even later volgde Thomas. Zelfs onder een plu houd je het niet droog dus ik deed em ook maar aan en tenslotte werd ook Denise dusdanig nat dat het beter was om de poncho aan te doen. Ondertussen ging de voorstelling gewoon door. Wat een helden! Er ontstonden dikke waterplassen waar een aantal gladiatorgevechten in eindigden. Het was een mooi spektakel! Na een half uurtje werd het toch weer droog en zag je het onweer verder trekken. Dat was wel net zo’n spektakel als de voorstelling.