Lake Moraine en Louise - Reisverslag uit Banff, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Lake Moraine en Louise - Reisverslag uit Banff, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Lake Moraine en Louise

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 September 2016 | Canada, Banff

Het hotel in Lake Louise was weer inclusief ontbijt. Dit keer was het beter dan de vorige ervaring in Clearwater met het plastic bestek. Vanmorgen konden we zelfs onze eigen wafels bakken! Dit hotel verdient alleen daarom al een ster ;). Verder was het behoorlijk basic en was 1 nacht wel genoeg.
Het heeft weer gevroren vannacht. Vanmorgen moesten we echt de autoruit krabben. Koud dat het was! We zaten al voor 9 uur in de auto om naar Lake Moraine te gaan. Ik had op Tripadvisor gelezen dat dit de nummer 1 bezienswaardigheid was, maar dat het er ook zo druk kan zijn dat ze de toegangsweg afsluiten. Op tijd vertrokken dus. En dat was idd maar goed ook, want we waren lang niet de eersten die daar aankwamen. De parkeerplaats stond al vol met auto's, campers en er werden alweer busladingen Japanners gelost. Het was nog steeds berekoud toen we naar het uitkijkpunt liepen. Lake Moraine is turquoise blauw en wordt omringd door 10 bergtoppen die bedekt zijn met sneeuw. De lucht was helblauw, de zon scheen op de witte bergtoppen. Het meer was zo glad als een spiegel en weerspiegelde de bergtoppen. Dit was een ongelofelijk mooie plek, en we waren er op een heel goed moment!
Toen we terugreden was het al een stuk drukker, de auto's werden al aan de kant van de weg geparkeerd, dat betekende dat men nog een heel moesten lopen. Aan het begin van de weg stond idd een hek en lieten ze nog maar mondjesmaat auto's toe. We hadden er dus goed aan gedaan om op tijd daar te zijn.
Daarna gingen we naar Lake Louise, ook een turquoise blauw meer tussen de bergen en met het zicht op de sneeuw. Op dit meer was meer recreatie, je kunt er kano's huren. (Dat moeten we echt een keer gaan doen, Arjan!) Aan dit meer staat ook een gigantisch hotel/kasteel. Hoewel het niet mooi is, lijkt het me een mooie plek om te logeren.
Na de koffie met scone vertrokken we naar Banff. Een korte rit van ruim een uur. Banff is een gezellig stadje, met veel hotels, restaurantjes en giftshops. Vanmiddag hebben we nog even geshopt, Jacqs wilde nog even kijken naar een jas ;). Het weer bleef zonnig de hele dag en vanmiddag was het gewoon lekker temperatuurtje. We zitten inmiddels in het laatste hotel. Weer mooie grote kamers met 2 queensize bedden. (In Nederland zijn dat gewoon 2-persoons bedden).
Vanavond lagen we trouwens te schudden in bed (heel letterlijk!) omdat er 3 blokken verderop een trein langs denderde We hebben onderweg al heel wat van die enorm lange goederentreinen voorbij zien komen. Met 2 locomotieven er voor en 1 halverwege. De huizen zijn allemaal van hout en behalve gehorig dus ook trillingsgevoelig.

• 14 September 2016 - 09:18

Christien:

Leuk Inge om te lezen dat jullie in Banff zijn. Johan is daar ook geweest en heeft daar ook zo genoten en zelfs geskied.
    Geniet met elkaar!