Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 September 2016 | Canada, Banff

Vandaag hebben we rustig aan gedaan. Laat en uitgebreid ontbijt gehad, boodschapjes gedaan voor de picknick. Toen zijn we naar het Lake Minnewanka gereden, waar we een wandeling hebben gemaakt langs de oever. In het begin maakten we veel foto's. De kleuren zijn weer prachtig! We liepen door tot een brug over een riviertje dat uitloopt in het meer. Na die brug kon je nog een eindje lopen, maar daarna moest je minstens met 4 mensen zijn en bescherming bij je hebben voor beren. Overal zie je ook waarschuwingsborden dat je geen wild mag voeren, dat je op moet passen, dat je je afval in de bakken moet gooien. Het is dan ook overal erg netjes. Wij zijn tijdens de wandeling geen ander wild tegen gekomen dan een schattig eekhoorntje. Ongemerkt was het toch een hele tippel heen en terug langs het meer naar de brug. We picknickten op een van de vele bankjes, lekker in de zon. Het was prima weer vandaag!
Aan het einde van de middag hadden we een 'evening wild safari'. We werden opgehaald met een bus, die vervolgens nog een aantal andere mensen oppikte. Bij de eerste stop kregen we uitleg over het wildbeheer en mochten we het gewicht van een gewei voelen. Er lagen ook dierenvellen van een zwarte beer, bever en nog een beest waarvan ik de vertaling niet meer weet. Daarna gingen we naar een plek waar we hopelijk wat groot wild zouden zien. Bij een golfbaan zagen we verschillende Elks. (Ik denk dat wij dat Edelherten noemen). Eerst zagen we een enkeling in de bossen, later een paar bij elkaar. Het is nu bronsttijd, we hadden geluk om een burlend hert van dichtbij te kunnen zien en horen. Maar de 'catch of the day' was toch wel een jonge coyote. Helaas niet op foto kunnen vangen. Maar zo gaaf om te zien! Tot slot gingen we nog naar een plek waar de bijna volle maan heel mooi over de berg kwam en in een meer scheen. Daar heb ik, denk ik, wél mooie foto's van kunnen maken!