Vintgar kloof - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Vintgar kloof - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Vintgar kloof

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

31 Juli 2014 | Oostenrijk, Afritz

We moesten toch maar weer es terug naar Oostenrijk, kijken of de tent er nog staat. Het mooie weer wilden we graag meenemen, maar ik denk dat het nagestuurd wordt.
Aangezien we moesten uitchecken bij ons hotel en dus geen beschikking meer hadden over zwembad of douche, leek het ons geen goed plan om nog in zee te gaan zwemmen. Maar we hadden ook geen zin om al om 14.00 uur weer op de camping te zijn. We reden via Slovenië en daar wist Arjan een mooie wandeling niet al te ver van de snelweg. Er trok een fikse bui vlak voor ons weg. Dus toen wij bij Bled waren was het net zo’n beetje weer droog. Het was idd een prachtige wandeling. Door een smalle kloof met een snelstromende rivier. Aan het einde van de kloof was een waterval. De hele rivier leek te dampen. Een mooi en mysterieus gezicht! Tegen 17.00 uur waren we weer bij de auto. Vanaf Bled is het nog maar een uurtje rijden naar onze camping.
Onze Nederlandse buurman was met zijn kinderen aan het spelen voor aan de camping toen wij er aan kwamen. Ik vroeg hem hoe het hier was geweest. Dat kon ik beter niet doen, zei hij, want dan zou hij gaan vloeken… Ze waren van plan geweest om donderdag te vertrekken, maar alles is zo nat dat ze daar geen zin in hadden. Daar kan ik me zeker wat bij voorstellen, want zo verging het ons ook. Vandaar dat we het hotel geboekt hadden en niet de spullen hebben meegenomen. Nu is het weer heerlijk om op de camping te zijn. Hoewel het allemaal erg nat is en het gras hier en daar tot modder is gereden. Je ziet de mensen al weer in zwembroek verschijnen. Het buurjongetje (bijna 4 jaar) neemt een modderbad. Zo grappig!!

• 31 Juli 2014 - 21:37

L.stam:

Zoeken jullie de zon? Kom maar gauw weer naar huis, wij hebben prachtig weer! Echt waar! Voor volgende week ook nog. Wij gaan morgen weer naar huis.wij hebben veel gefietst en dat op eigen kracht (nog wel) denk er maar eens goed over na.groeten pa & ma