Schwarzsee - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Schwarzsee - Reisverslag uit Afritz, Oostenrijk van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Schwarzsee

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Augustus 2014 | Oostenrijk, Afritz

Vannacht heeft het flink geregend en volgens mij ook geonweerd. Maar doordat de regen zo hard op het tentdoek slaat hoor je dat bijna niet meer. Vanochtend was het in elk geval weer droog en scheen de zon. Vandaag maar weer es een lekkere wandeling gedaan. Op de wandelkaart zagen we een wandeling niet al te ver bij ons vandaan (Verditz) en misschien zou daar een kabelbaan omhoog zijn. Maar dat was wat twijfelachtig. We waren er al een paar keer langs gekomen en hadden de kabelbaan niet gezien, maar hij stond wel op de kaart. Eenmaal bovengekomen (nog met de auto) was het kabelbaanstation er nog wel, maar de rest was verdwenen. Dat betekende dus te voet omhoog klimmen. De totale hoogte die we moesten overbruggen naar de berghut was een dikke 500 meter. Een wandeling van 1,5 uur. Ik kan je vertellen dat dat een stevige klim was. Een kabelbaantje was zo gek nog niet… Omdat het erg pittig was, was de voldoening ook erg groot toen we achter ons drankje op het terras bij de berghut zaten. We gingen nog iets hoger naar de top waar ook een klein meertje (Schwarzsee) lag. En uitzicht naar alle kanten. Prachtig! We trakteerden onszelf op een lunch bij de berghut en gingen daarna via een andere steile weg weer naar beneden. Dat is minder zwaar voor je hart maar een aanslag op je knieën. Weer goed en wel terug op de camping (net gezwommen/gedoucht) horen we het zwakjes rommelen. Ineens is er een flits en een knal!! Dat was even schrikken. Het onweer kwam ineens snel opzetten met de bijbehorende regen. We hadden niet heel veel later thuis moeten komen…