Zondag - Reisverslag uit Yarrow, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Yarrow, Canada van Inge Jonker - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 September 2016 | Canada, Yarrow

De kerk van Yarrow is ongeveer 1,5 km rijden, natuurljk deden we dat met de auto. De grote pick-up truck welteverstaan. Ze hebben hier parkeerplaatsen speciaal voor kleine auto's en grote auto's. De kerk is een mooi gebouw en het ziet er allemaal keurig uit. Strak in de verf. Een vrij modern orgel er in. Voor de dienst speelde een vrouw bekende melodieën. Het viel me op dat er veel grote gezinnen waren en dat iedereen keurig gekleed was. De vrouwen allemaal in rok of jurk. Geen oubollige, maar gewoon netjes gekleed. De mannen in pak of gewoon een nette pantalon. Ik heb niemand in spijkerbroek gezien. De ouderlingen hadden allemaal nog een stropdas om. De dienst ging ongeveer hetzelfde als in Nederland 30 jaar geleden, maar dan in het Engels. Het kwam allemaal heel vertrouwd over. De psalmen hebben gewoon dezelfde wijs. Alleen de hymnen zijn anders, die waren wat lastiger om mee te zingen. De preek was voor Jacq en mij prima te volgen, met een thema en 3 punten. De ochtenddienst was om 10 uur en de middagdienst om 2 uur. Dat was wel even doorwerken tussen de diensten met de koffie, taart, soep en broodjes. 's Middags zat het ongeveer net zo vol als 's ochtends. Na de kerkdienst gingen Bill en Bev naar Amerika om even een andere neef te ontmoeten. Wij werden overgedragen aan de broer van Bev, John Stam, een neef van pa dus. Hij nam ons mee naar Harrison Lake. Een prachtig meer tussen de bergen. Een hele toeristische plek, maar erg mooi. Daar hebben we even rondgelopen. De middag liep al een heel stuk naar het eind, daarom bleven we niet lang. We kwamen ongeveer tegelijk met Bev en Bill weer thuis om samen te eten. Er was inmiddels ook nog een zoon met vriendin aan komen waaien en 's avonds kwam nog een dochter met man langs. Een gezellige familie! Er worden veel verhalen over en weer verteld over vroeger, helemaal iets voor pa ;)